【和訳】SoMo - Nov 12









 「Nov 12」は SoMo のアルバム「A Beautiful November」の10番目に収録されています。12月12日に起こった出来事をまとめたこの曲は7分を超えており、これは昨今の曲の短さの流行とは逆行しています。


Woke up in the mornin
朝に目覚めて

With ya on my mind
君のことを考える

Visualize old times
昔のことを思い浮かべる

Let's bring it back
取り戻しに行こうか

Dial one time
ダイヤルを一回

And ya hit me back
君は連絡を返す

Think it's 'bout time
時間が来たんだ

That I needed that
それが必要だったもの

Little bit a
少しだけ

Heaven sent her
素晴らしい彼女

Little bit
少しだけ

Of that rare light
あの珍しい光の

Know that I've been
知っている 僕は

Gone so long
遠くに行ってしまった

That we can go
僕たちならいける

The slow route
ゆっくりと

Home baby
家に

What's ya thoughts
君の考えていること

And how ya feel
君の感じ方

Are you nervous
ナーバスなのかい

We can bop
僕たちはビーバップを踊るのさ

A little Seal
小さい Seal さ

Plant your rose here
ここに君のバラを植えるんだ
(Seal のヒット曲「Kiss From a Rose」について言及している)

Let you get behind the wheel
さあ後ろに乗って

I can serve ya
君に仕えるよ

Do the things in your dreams
君の夢の中でするのさ

I'll preserve ya
君を守るよ


[×2]
For your love life
君の愛すべき生活のために

You should jump
ジャンプするべきだ

Don't you hit the brake
ブレーキは踏まないで

Even pump
ジャンプしても

I'll buy you Gucci and Prada
君にグッチとプラダを買ってあげるよ

And all you want
それと君の欲しいもの全部

And you know I won't lie
僕が嘘つかないこと知っているだろ

And I won't front
ごまかさないよ


Come hit the bowl
来て ハッパを吸おう

Let it fill you up
君を満たすんだ

Feel the love
愛を感じるよ

Let it fill you up
君を満たすんだ

We can drink on the bub
仲間と一緒に飲むのさ

Just the two of us
僕たち二人だけで

Run the tub, make some love
浴槽に水を入れて 愛し合おう

Show me who you love
君が愛している人を教えてよ

Call me on my line
僕のことだと言ってくれ

When you need a ride home, do it
迎えがいるのなら 行くよ

Call me genuine
本当だと言ってくれ

I'm your knight in armor
僕は鎧に身を包んだ君の騎士

You know I will fight
戦うって知っているだろ

I'll defend your honor
君の名誉を守るよ

Be there anytime
いつでもそこにいる

Will you love me in the dark
暗闇の中で僕を愛してくれないか

Will you love me in the light
光の中で僕を愛してくれないか

Say you want my heart, baby
君は僕を虜にしたいと言う

Say you want my mind
君は僕を夢中にしたいと言う

I been doing things
僕はやっている

Making plans with my life
人生の計画を立てている

Love you all the time, baby
いつも君を愛してるよ

Love you all the time
いつも君を愛しているよ

I been on the road
旅をしていた

On my grind for so long
長い間 コツコツと

That I didn't even
なかったんだ

Have time to look
見る時間すら

Inside my heart
自分の心の中を

I was making claims
請求していたんだ

I was searchin for the stars
星を探していた

You just wanted art
君はアートを望んでいたけど

I was busy chasin charts
僕はチャートを追いかけるのに忙しかった


Mama say that you love me
ママは言った 君が僕を愛しているって

You revolve around my heart
君は僕の心の周りをまわっている

Revolving doors can keep it all apart
回転ドアが距離を離した

But there you are
でも君はそこにいる

There you, there you are, there you are, oh
君はそこにいる


[×2]
Pour the wine in the glass, yeah
グラスにワインを注いで

Wanna see that ass, swear
それが見たかったんだ 誓うよ

Wanna come back, back, yeah
戻ってきてほしいよ

Know I jump in that, yeah
僕はそこに飛び込むよ


Said ya like it in the red room
赤い部屋の中で 君はそれが好きだといった

I'm home tonight
僕は今夜家にいる

Said it ain't the competition
それは競争じゃない

When it comes to competitions
もしコンペのときがやってきたら

Yeah you know I work that right
僕はうまくやるさ

Said you need the motivation
君にはモチベーションが必要なんだ

Put your legs up like quotations
クオーテションのように君の足を上げて

I'll hold it right
ちゃんと抱きしめる

Let me love you right
君を正しく愛するよ


[×2]
Fillin up the cup
カップを一杯にする

Yeah I'm fillin up
ああ 満たすのさ

With the bubble bub
バブルバブで

It ain't luck
運なんかじゃない

When you're here with me, yeah
君が僕と一緒にここにいたら

Hop up in the tub
風呂に入るのさ

I can give you rub
君をなでるよ

I can give you love
君を愛するよ

I can make you say yeah
君に言わせるんだ ああ


Call it what you wanna call it
欲しいものがあったら言って

I'm a fucking workaholic
僕はワーカーホリック

I've been on and
僕はずっと

On and on and[×3]
休まず働き続ける

I've been puttin in my time
時間をかけてきた

My grind, my love, my shine
努力 愛 輝き

My light, woo


You know it's my time, my life
それが僕の人生

You know it's the ride
それが乗り物なんだ

I ride, oh
僕が乗るやつね

Hop up in the vibe
その雰囲気に飛び込む

Know I'm sippin
酒を飲む

You know in the bed
君はベッドの中で理解する

I'm the one with the ticket
俺はチケットを持っている

I ain't trippin shrooms
マジックマッシュルームでトリップしないよ

It'd fuck with the vision
想像で重なるのさ

Need to spend some time
時間をかける必要がある

Yeah you love when I'm grippin
僕が掴んでいるとき 君は愛してくれる

Love when you stay
一緒にいるときは愛するよ

Home with me yeah
家にいる

I been tippin on fours
四つん這いになっている

With it yeah
分かっているさ

On the road on tour
ツアーの途中で

With it yeah
分かっているさ

You've been waiting so long for me yeah
君は長い間 僕を待っていた


They've been feeding lines like
彼らはそんな風に供給していたんだ

They been trying me
僕のことを試していた

You see em all try
君は彼らが試すのを見ていた

They've been feeding lines like
彼らはそんな風に供給していたんだ

They been trying me
僕のことを試していた

You pay em no mind
君は気にしなかった


[×2]
Talk is getting hot
話は過熱していく

Toss the top
頂点まで上がっていく

Make that pussy pop
女の子をイカせるんだ

Drop it lower, lower
下に落とす

Lower, lower yeah
下に

You've been makin
君がそうしたんだ

Me hot with the talk
会話で僕を熱くさせた

What ya got
君が手に入れたもの

Drop for me lower, lower
僕のために下に落とす

Lower, lower yeah
下に


I've been singing
歌っている

All these songs
この曲を全部

You been sittin
君は座っている

All alone at home
家で一人

On your phone
君はスマートフォンを

Scrolling through these faces
連絡先をスクロールしている

You don't even know
君は知らない

Hit you with that old ringtone
古い着信音で連絡が来ることを

You should stop by I'm home
君は僕の家に来るべきだよ

I feel out of my body
自分の体をまさぐる

You know I'm about to get naughty
僕はいたずら好きなんだ

You know these Texas boys
テキサスの男の子を知っているだろ

Know how to roll
巻き方は知っている

We've been on the road[×2]
僕たちは道半ばにいた

I've been doing shows[×2]
見えるようにしてきたんだ

I'm just getting back
戻ってくるよ

To my old goals
古い目標のために

I was doing things
そうしてきたんだ

Yeah I had to switch it
ああ 変えるべきだね

You know I was King
僕が王だったの知っているだろ

I was taking pictures
写真を撮ったんだ

Out there havin' fun
そこで楽しんでいた

Tryin get some funds
金を稼ごうとしてた

I was being dumb
ばかげていたよ

Now I'm done with that
今はもうやめたけど


Switchin the vision
ビジョンを変える

You know that it's time
もう時間だ

Holding you up
君を引き留める

Am I holding you right
抱きしめる

You stand in the dirt
君は泥のなか立っていた

With me every time
僕と一緒のときはいつでも

You're lifting me up
君が僕を持ち上げてくれたんだ

When I don't have my shine yeah
僕が輝いていない時は

You put the buff on me yeah
君は僕に素肌をくっつけた

You shine me up
君は僕の起源を取る

You put the cuffs on me yeah
君は僕に手錠をつけた

You made love to me yeah
君は僕を愛したんだ

You're my muse
君は僕のミューズ(文化・学問の神)

So don't fuck with me
だから僕を怒らせないでくれ

You make the buzz come alive
君が噂をすると活気づくんだ

Dopamine in my mind
ドーパミンが出てくる

Know I'm fine
いい気分だ

Let it all release out on a vine
ブドウの木にそれを解き放つんだ

Let it all release out know it's time
解き放つんだ 時間だ

Write it down
書き残す

Put your feelings in a note
ノートに君の感じたことを

Put it in a boat
ボートに入れる

And then push it all away
そして遠ざかっていく

With the waves it'll go
波によって

You know it'll float all away
君はそれが遠くまで行くことを知っている


We don't do drinks
飲まないよ

We do bottles
瓶で飲む

We just hit that
僕たちはただ

In full throttle
エンジン全開で

I've been on it like full auto
フルオートのように

Livin on the edge
崖っぷちで生きていた

We hit the lotto
抽選に当たったんだ


[×2]
I copped a feel
その感覚に対処した

And it made me deal
自分の気持ちにケリをつけた

All the words
あらゆる言葉

That I wanted to say in my brain
脳みその中にある自分が言いたい言葉

You know I'm insane
俺はイカれている

You know I am crazy
俺は狂っている

You know I might go all the way yeah
俺は遠いところへ行ってしまうかもしれない