【和訳】Dangerkids – Kill Everything












 「Kill Everything」は Dangerkids の2ndアルバム「blacklist_」のオープニングトラックです。Dangerkids はオハイオ州デイトン出身のメタルコアバンドです。


[Verse 1]
Do you have what it takes to best me?
それで俺に勝てるのか?

Don’t second guess me
後からどうこう言わないでくれよ

I got the cheat sheet so you don’t wanna test me
俺はカンニングペーパーを手に入れた お前は試したくないんだろ

Dedicate this song to anybody that doubts me
俺を疑っている奴に この曲をささげるよ

I take it and I’m wearing it proudly
俺はそれを取って 誇らしげに身に着ける

So tell me who’s next
だから次に来る奴を教えてくれ

Cause deep in my chest
だって俺の胸の奥底で

Something awoke that they should’ve let rest
眠らせておくべきだった何かが目覚めるから

So this is a call to open your eyes
それは目を覚ませって合図なんだ

You think they’re feeding you dreams
お前は 奴らがお前に夢を与えていると思っているんだろう

When they’re feeding you lies
奴らがお前に嘘をつくとき

And it goes like three, two, one...
それは3,2,1 ってな感じで進んでいく


[Chorus]
Wake the dead
死者を目覚めさせる

Tell me I won’t kill everything
全部殺してはいけないと言われた

And start again
やり直す

Just give me death
ただ俺に死をもたらす

Please give me something
頼むから何かくれ

I can’t believe that I believed in you
俺がお前を信じていたって信じられないよ


[Verse 2]
You can only keep me down for so long
長い間 お前は俺を抑圧することしかできない

Fuel my fire, give me something to go on
俺の炎を焚きつけて 燃え尽きないように俺にくべる

Thinking you can stop me?
俺を止められると思っている?

Mother fucker you’re so wrong
それは大きな間違いだ

I’m taking it back
俺は取り戻しに来た

So tell me what you think about that
だからどう思うか教えてくれ

I’m gonna burn it all to ashes
すべてを燃やして灰にする

Another name to add to the Blacklist
ブラックリストに追加する別の名前

This is a call, we open our eyes
これは俺たちが目を覚ます合図だ

Free from our dreams
夢から自由になるんだ

Now we’re living our lives
今 俺たちは自分の人生を生きている

Here we go like three, two, one...
さあ行こう 3,2,1っってな感じで


[Chorus]
Wake the dead
死者を目覚めさせる

Tell me I won’t kill everything
全部殺してはいけないと言われた

And start again
やり直す

Just give me death
ただ俺に死をもたらす

Please give me something
頼むから何かくれ

I can’t believe that I believed in you
俺がお前を信じていたって信じられないよ


[Bridge]
Yeah I believed in you[×3]
ああ お前を信じていた

Nobody’s taller than the last man standing
最後に立っている奴が一番背が高いのさ

Last man standing
最後に立っている奴が

Light that dark with the fire inside
内側に炎をともした暗闇を照らす

Now look at me straight in the eye
俺の目をまっすぐに見ろ

I wanna...
俺は


[Chorus]
Wake the dead
死者を目覚めさせる

Tell me I won’t kill everything
全部殺してはいけないと言われた

And start again
やり直す

Just give me death
ただ俺に死をもたらす

Please give me something
頼むから何かくれ

I can’t believe that I believed in you
俺がお前を信じていたって信じられないよ


[Outro]
In you, in you
お前を

Yeah I believed in you, in you, in you
ああ お前を信じていた

Yeah I believed in you
ああ お前を信じていた

(You can only keep me down for so long)[×2]
長い間 お前は俺を抑圧することしかできない

Yeah I believed in you
ああ お前を信じていた