【和訳】A$AP Rocky – L$D















 「L$D」は「LOVE」、「SEX」、「DREAM」のアクロニムかつ合成麻薬の「LSD」を意味する A$AP Rocky のシングルです。この曲には Lou Donaldson の「Ode To Billie Joe」がサンプリングされています。


[Verse]
I know I dream about her all day
一日中 彼女のことを夢見ている

I think about her with her clothes off
服を脱いだ彼女のことを考えている

I'm ridin' 'round with my system bumpin' LSD
LSDをキメたせいで 俺は暴れまわっている

I look for ways to say "I love you"
「愛している」って言う機会を探している

But I ain't into makin' love songs
でも俺はラブソングを作っていない

Baby, I'm just rappin' to this LSD
ただこのLSDについてラップしているだけ

She ain't a stranger to the city life
彼女は都会だと珍しくない

I introduced her to this hippy life
俺は彼女に楽しい生活を教えてあげた

We make love under pretty lights, LSD (Acid)
キレイな明かりの下で愛を育むのさ LSD

I get a feelin' it's a trippy night
トリップした夜になるぜ

Them other drugs just don't fit me right
他のドラッグは俺には合わない

Girl, I really fuckin' want love, sex, dream
俺はマジで 愛とセックスと夢が欲しいんだ

Another quarter to the face system
1/4の大きさでも ちゃんと考えないといけない

Make no mistakes, it's all, a leap of faith for love
間違いは犯せない それは全部 愛の妄信

It takes a place in, feelin' that you crave doin' love, sex, dreams
君が 愛とセックスと夢を渇望しているのを感じるよ


[Chorus]
It started in Hollywood
ハリウッドから始まった

Dreamin' of sharin' love
愛を分かち合うという夢を

My tongue at a loss for words
俺の舌は言葉を失う

Cause my feelings just said it all
俺の心がすべて 語りつくしているから

Party just started up
パーティは始まったばかり

Dreamin' of sharin' worlds
世界を分かち合う夢を見ている

Held this feeling for way too long
あまりにも長い間 そんな気持ちを持っていた

Said, "I really wanna let it go"
「いい加減にその気持ちを手放したい」って言った


[Bridge 1]
I've been gettin' fly because the gimmick's so dope
俺はトんでいる だってドラッグがとてもやばいから

I've been getting high cause I figured Lord told me
俺はハイになっている Lordが俺に話しかけているのを理解したから
("Lord"は ASAP Mob の創設者 ASAP Yams のこと)

I've been drinking, driving, now we'll never go home
俺は飲んでいる 運転している 今は家に帰らない

I gon' stay in doubt because the weather's so cold, oh
俺はすべてを疑っている だって天気は寒いから


[×2]
[Bridge 2]
Feeling low sometimes when the light shines down
光が差し込んでいるときは 時々気分が悪くなる

Makes me high
俺をハイにしてくれ

Can you feel it?[×2]
感じるかい?


[Chorus]
It started in Hollywood
ハリウッドから始まった

Dreamin' of sharin' love
愛を分かち合うという夢を

My tongue at a loss for words
俺の舌は言葉を失う

Cause my feelings just said it all
俺の心がすべて 語りつくしているから


[Outro]
I look for ways to say, "I love you"
「愛している」って言う機会を探している

But I ain't into makin' love songs
でも俺はラブソングを作っていない

Baby, I'm just rappin' to this LSD
ただこのLSDについてラップしているだけ