【和訳】Yungblud - Die A Little













「Die A Little」とは「13 Reasons Why」の第3シーズンのサウンドトラックに収録されている Yungblud の曲です。曲名はレイモンド・チャンドラーの小説「Long goodbye」の有名なセリフ「To say goodbye is to die a little(サヨナラを言うのはわずかの間死ぬことだ)」を想起させます。


[Verse 1]
Just when life gets messed up
人生が台無しになったとき

Just when you can't turn back
後には引けなくなったとき

Sometimes, life gets like that
たまに 人生はそんな感じになる

It's my addiction
それが俺の習慣

Take my foot off the gas
スピードを抑える

Step on paper-thin glass
薄いガラスの上へ踏み出す

Play the music and dance
音楽を流してダンスをする

It's my addiction
それが俺の習慣


[Pre-Chorus]
'Cause we are the lonely ones
だって俺たちは孤独だから

We are the lonely ones[×2]
俺たちは孤独だから


[Chorus]
All you gotta do is die a little, die a little
君がやらないといけないのは わずかの間死ぬことだけだ

Die a little to survive
生きるためにわずかの間死ぬんだ

Help me take my precious time
大切な時間を過ごす手伝いをしてくれ

All you gotta do is cry a little, cry a little
君がやらないといけないのは 少し泣くことだけだ

Cry a little to be fine
気分を良くするために少し泣くんだ

Help me figure out my mind
俺の心を理解するのを手伝ってくれ


[Verse 2]
You help me sleep at night
夜に君は寝かせてくれる

Help me turn off the lights
俺の明かりを消してくれる

Calm down my obsessed mind
悩ましい気持ちを静めてくれる

You're my religion
君は俺の宗教
 
You can follow the lines
そのやり方でもいいよ

Piece by piece, time by time
一つ一つ ゆっくりと

Hold my hands when I'm blind
見えないときは 手を掴んでくれ

Like a magician
マジシャンのように


[Pre-Chorus]
We are the lonely ones[×3]
俺たちは孤独だ


[Chorus]
All you gotta do is die a little, die a little
君がやらないといけないのは わずかの間死ぬことだけだ

Die a little to survive
生きるためにわずかの間死ぬんだ

Help me take my precious time
大切な時間を過ごす手伝いをしてくれ

All you gotta do is cry a little, cry a little
君がやらないといけないのは 少し泣くことだけだ

Cry a little to be fine
気分を良くするために少し泣くんだ

Help me figure out my mind
俺の心を理解するのを手伝ってくれ


[Bridge]
We are the lonely ones[×3]
俺たちは孤独だ

'Cause we are the lonely ones
だって俺たちは孤独だから

We are the lonely ones[×2]
俺たちは孤独だから


[Outro]
And just when life gets messed up
人生が台無しになったとき

Just when you can't turn back
後には引けなくなったとき

Sometimes, life gets like that
たまに 人生はそんな感じになる

It's my addiction
それが俺の習慣