【和訳】A R I Z O N A - Freaking Out












 「Freaking Out」A R I Z O N A はおかしくなってしまい、不安になりうつ病やパラノイアを抱えてしまった時のことについて語ります。 [Chorus]で彼は、幻覚やストレスによって中々寝付けないと言っていますがこれはうつ病の典型的な症状です。


[Verse 1]
Lately, right now I feel like it's all over
最近 今まさに 俺は終わったような気分さ

'Cause I've been trapped inside my head for so long
長い間自分の殻に閉じこもっていたから

I'm sorry, I should've called when I was sober
申し訳ないよ 素面のときに連絡するべきだった

But some days I get scared to be alone
でも時々 一人でいるのが怖くなるんだ


[Chorus]
I, I'm blacking out
俺は目の前が真っ暗になって

And I can't help it
どうしようもなくなっている

I, I scream and shout
叫び声をあげても

And I can't help
何もできない

Sleeping with the light on every night
毎晩明かりをつけながら寝ている

I can't stand my bedroom, I put blankets on the couch
寝室でむしゃくしゃして 毛布をソファの上に置く

It's killing me, I'm burning up inside
とても苦しい 内側で燃えている

I'm a mess right now and I'm just freaking out
俺は今 めちゃくちゃで 狂っているんだ

I'm seeing sounds, I'm freaking out
俺は音を感じている 狂っているんだ


[Hook]
I'm freaking out[×2]
俺は狂っているんだ


[Verse 2]
It's stupid
それ愚かだ

But I'm better off when I stay quiet
でも静かでいるほうがマシだ

Cause I push away all the ones that hold me close
俺は抱えているものをすべて押しのけるから

I'm losing
俺は失敗した

My mind, on yeah, I just can't take it
俺の心が ああ 我慢できない

I'm in the corner, yeah I'm bleeding on the ropes
俺は角にいる ああ ロープの上で血を流している


[Chorus]
I,I'm blacking ou
俺は目の前が真っ暗になって

And I can't help it
どうしようもなくなっている

I, I scream and shout
叫び声をあげても

And I can't help
何もできない

Sleeping with the light on every night
毎晩明かりをつけながら寝ている

I can't stand my bedroom, I put blankets on the couch
寝室でむしゃくしゃして 毛布をソファの上に置く

It's killing me, I'm burning up inside
とても苦しい 内側で燃えている

I'm a mess right now and I'm just freaking out
俺は今 めちゃくちゃで 狂っているんだ

I'm seeing sounds, I'm freaking out
俺は音を感じている 狂っているんだ


[Hook]
I'm freaking out[×3]
俺は狂っているんだ