【和訳】Grey Daze - Spin










 「Spin」は Grey Daze の1stアルバム「Wake Me」のセカンドトラックに収録されています。この曲の語り手は何らかの不義理を働いた友人との関係を終わらせることを望んでいます。


I want to pick up the pieces, so that there's less complication
破片を拾い集めたいんだ 混乱を少なくするために

So that there's less conversation and less aggravation
会話を少なくして 苛立つものを減らすために

I want to go out alone, man, so that there's less confrontation
一人で外に出たいんだ 衝突を減らすために

And, man, there's less association and less company, yeah
馴れ合いを少なくするために

I was so frustrated, man, that I was all confused, man
とてもイライラしていたんだ 混乱していたんだ

And that I was disillusioned and sick of your friends
君の友人に幻滅して うんざりしていた


Run, don't walk my way
あっち行け 俺の方に来るな

Don't look my way, 'cause I don't care, oh, no
俺の方を見るな 俺は気にしていないから

So, why are you still here?
ならどうして君はまだここにいるんだ?

Why don't you disappear and spin out of my life? Oh, hey
さっさと消えて 俺の人生からいなくなってくれないか?


Why do we have limitation, and, man, why do we have limitation
どうして限界があるんだ どうして俺たちには限界があるんだ

So that we don't get very far and so that we don't climb very high
それは俺たちはあまり遠くへ行かないように 俺たちが高くまで登らないように

I can't handle the indecision, and I can't watch no more television
躊躇いをどうにかすることができない これ以上TVは見れない

And I won't miss you when you're gone, 'cause I know my life will go on
君がいなくても寂しくならない 俺の人生は続いていくから


Run, don't walk my way
あっち行け 俺の方に来るな

Don't look my way, 'cause I don't care, oh, no
俺の方を見るな 俺は気にしていないから

So, why are you still here?
ならどうして君はまだここにいるんだ?

Why don't you disappear and spin out of my life? Oh
さっさと消えて 俺の人生からいなくなってくれないか?