【和訳】Grimes & i_o - Violence











 「Violence」はカナダのシンガー Grimes とアメリカのテクノアーティストの i_o のコラボです。彼女はこの曲で地球の視点で歌われているラブソングを歌い、人間と気候変動の関係を虐待的なものとして擬人化します。


[Intro + Chorus]
I am like, begging for you baby
私はあなたを望んでいるけど

Makes you wanna party
あなたはパーティに行きたいみたい

Wanna break up
別れたいわ

Baby it's violence, violence
暴力的なの

Baby it's violence
暴力的なの


But can't see what I see
でも私の見ているものが見えないの

You can't see what I see
あなたには私の見ているものが見えないの

Cause you, ha, ha
だってあなたは

You feed off hurting me, hurting me
私を傷つけて食い物にするの


[Chorus]
I am like, begging for you baby
私はあなたを望んでいるけど

Makes you wanna party
あなたはパーティに行きたいみたい

Wanna break up
別れたいわ

Baby it's violence, violence
暴力的なの

Baby it's violence
暴力的なの


You can't see what I see[×2]
あなたには私の見ているものが見えないの

Cause you, ha, ha
だってあなたは

You feed off hurting me, hurting me
私を傷つけて食い物にするの


[Verse]
You wanna, make me bad
あなたは私を悪くさせたがる

Make me bad
私を悪くする

And I like it like that, and I like it like that
私はそれが好きなの

You wanna make me bad, pay me back
あなたは私を悪くして 払い戻す

Said I like it like that, said I like it like that
私はそれが好きなの


[Chorus]
I am like, begging for you baby
私はあなたを望んでいるけど

Makes you wanna party
あなたはパーティに行きたいみたい

Wanna break up
別れたいわ

Baby it's violence, violence
暴力的なの

Baby it's violence
暴力的なの


But can't see what I see
でも私の見ているものが見えないの

You can't see what I see
あなたには私の見ているものが見えないの

Cause you, ha, ha
だってあなたは

You feed off hurting me, hurting me
私を傷つけて食い物にするの


[×2]
[Verse]
You wanna make me bad, make me bad
あなたは私を悪くさせたがる

And I like it like that, and I like it like that
私はそれが好きなの

You wanna paint me bad, pay me back
あなたは私を悪くして 払い戻す

Said I like it like that, said I like it like that
私はそれが好きなの