【和訳】John Frusciante - Goals












 「Goals」は John Frusciante のEP「DC」のセカンドトラックです。この曲で彼は、夢に破れ活力を失った人間の視点で歌い上げます。


Sucking on a rhyme
韻を踏んでいる

You know I don't feel right
正しくないような気分さ

Its dreams that steal all my time
俺の時間を盗むような夢を見ている

They take it from my eyes
奴らは俺の瞳から奪い去る


I don't try as much to feel anything these days
最近は何も感じないよ

I will try and reach the field and there I will stay
ある場所にたどり着ついて そこに居座るつもりさ

No time comes to me now
今はまだその時間じゃない

There's nothing I'm for or opposed to
賛成するもの反対するものもない

There's nothing I'm really supposed to do
やるべきことは何もない

Goals disrupt the past
目標が過去をかき乱す


One thing about a life
人生における一つのこと

Its an endless straight line
それは無限に伸びている

The dreams I once had
俺がかつて抱えていた夢

They've taken me for a ride
それが俺を騙すんだ


Just show me the way to leave
夢を忘れる方法を教えてくれ

That's all I need
それが必要なんだ

Where I don't notice anything
俺が何も気づかないところ

That's where I will be
そこが俺の行く場所

Life doesn't come to me now
寿命はまだやってこない

And I wouldn't want it to
そんなことしたくない

There's nothing I'd like to do
やりたいことはないんだ

Ghosts disrupt the past
亡霊が過去をかき乱す


There's nothing I realize
何も理解しちゃいない

There's no one I despise
何も見下してはいないさ

Nothing to hide behind
何も隠してはいないさ

This time
今回は

No one I despise
誰も嫌っていない

Nothing I realize
何も理解しちゃいない

Nothing to hide behind
何も隠してはいないさ

This time
今回は