【和訳】Linkin Park - No Roads Left











 「No Roads Left」は Linkin Park の3rdアルバム「Minutes To Midnight」のボーナストラックです。この曲では Mike Shinoda がソロボーカルを担当しています。


[Verse 1: Mike Shinoda]
Standing alone with no direction
進む道もわからず 一人立ち尽くしている

How did I fall so far behind?
あれから俺はどのくらい後れを取ってしまったのか?

Why am I searching for perfection
どうして俺は完璧なものを求めてるんだ

Knowing it's something I won't find?
それが手に入らないと知りながら


[Pre-Chorus: Mike Shinoda]
In my fear and flaws
恐れと欠落のはざまで

I let myself down, again
俺はまた落ち込んでいる

All because
その理由は


[Chorus: Mike Shinoda]
I run 'til the silence splits me open
沈黙に引き裂かれるまで俺は走り続ける

I run 'til it puts me underground
日陰に追いやられるまで走り続ける

'Til I have no breath
息ができなくなるまで

And no roads left but one
道が一つになるまで


[Verse 2: Mike Shinoda]
When did I lose my sense of purpose?
俺が目的意識をなくしたのはいつだ?

Can I regain what's lost inside?
内側で失ったものを取り戻せるだろうか?

Why do I feel like I deserve this?
どうしてこれが運命のように感じるんだ?

Why does my pain look like my pride?
苦痛が自分の誇りのように感じるのはなぜだ?


[Pre-Chorus: Mike Shinoda]
In my fear and flaws
恐れと欠落のはざまで

I let myself down, again
俺はまた落ち込んでいる

All because I let myself down
俺が自分を裏切ったせいだ

In my fear and flaws
恐れと欠落のはざまで


[Chorus: Mike Shinoda]
I run 'til the silence splits me open
沈黙に引き裂かれるまで俺は走り続ける

I run 'til it puts me underground
日陰に追いやられるまで走り続ける

'Til I have no breath
息ができなくなるまで

And no roads left but one
道が一つになるまで

No roads left but one
道が一つになるまで


[Pre-Chorus: Mike Shinoda]
In my fear and flaws
恐れと欠落のはざまで

I let myself down, again
俺はまた落ち込んでいる

All because
その理由は


[Chorus: Mike Shinoda]
I run and the silence splits me open
俺が逃げるから 沈黙が俺を引き裂く

I run and it puts me underground
俺が逃げるから 日陰に追いやられる

But there's no regret
でも後悔はしていない

And no roads left to run
残された道を進むんだ