【和訳】Linkin Park – Part of Me











 「Part of Me」は Linkin Park が1999年にリリースした「Hybrid Theory」のデモに収録されています。Mike Shinoda はこの曲で自身の一部を嫌っていますが、それが何かは定かではありません。


[Verse 1: Mike Shinoda]
Part of me won't go away
俺の一部は消えない

Everyday, reminded how much I hate it
毎日 どれほど嫌いだったか思い出した

Weighed it against the consequences
結果に逆らって それを抑え込んでいた

Can't live without it, so it‘s senseless
それなしじゃ生きていけない だから無意味なんだ


Wanna cut it out of my soul
魂から切り抜きたいよ

And just live with the gaping hole
俺はただぽっかりとあいた穴と生きていくんだ

Take control of my life and wash out all the burnt taste
自分の人生をコントロールして 焦げ臭いにおいを洗い流すんだ

I made the problems in the first place
俺は最初に 問題を抱えたんだ


Hang my head low 'cause it's part of me
頭を下げる だって俺の一部だから

You hardly see right next to the heart of me
君には見えないだろう 俺の心の隣にあるものは

Hurting me, wounds soon scar
俺を傷つける 傷はすぐに傷跡となる

New cuts cover where the old ones are
新しい切り傷は 古い傷を隠す


And now I'm sick of this
俺は今 うんざりしているんだ

I can't stand the sandpaper thoughts that grate on my sanity
俺の正気を削る紙やすりには我慢できない

I rather not even be
俺は生まれなければよかった

Than the man that's staring in the mirror through me
鏡を見つめている奴になるくらいだったら


[Pre-Chorus: Mike Shinoda]
Cut myself free willingly, stop just what's killing me![×4]
喜んで自由になるよ 俺を苦しめるものを止めてくれ


[Chorus: Chester Bennington]
I feel it everyday
毎日感じるよ

I feel I made my way
自分の道を進んでいたって感じるよ

I feel it swell up inside
内側で膨らんでいくのを感じる

Swell up inside, swallowing me
内側で膨れ上がって 俺を飲み込んでしまう


[Verse 2: Mike Shinoda]
(Freedom can be frightening if you've never felt it)
自由は恐ろしいものになるよ 君が自由を感じたことないなら


Once it's been dealt with
一度対処されたら

You feel like you've been touched by something angelic
君は天使のようなものに感動したと感じるだろう

And then melted down into a pool of peace
そして平和なプールに溶け込んでいくんだ

Cease to be the animal you used to be
君という動物がいなくなるんだ


Remove the broken parts you know were wrong
間違っているとわかっている部品を取り除く

And feel the calm when the problem's all gone
問題がすべてなくなったときに平穏を感じる

And then you start to see another piece
そして君は別の作品を見るんだ

Of yourself that you can't let be
君にはできないようなものを


Memories of the last fight to free yourself
自分を解放する最後の戦いの思い出

Taken to the depths of the bottom of the well
井戸の奥底まで連れて行った

And now you know you can choose
そして今 君は選択できることを知っている

To lose the part in your heart where your insides bruise
君の心の傷ついている部分を失うための


You can live if you're willing to
望むなら生きることだってできる

Put a stop to just what's killing you!
君を苦しめるものに終止符を打つんだ!


[Pre-Chorus: Mike Shinoda]
Cut myself free willingly, stop just what's killing me![×4]
喜んで自由になるよ 俺を苦しめるものを止めてくれ


[Chorus: Chester Bennington]
I feel it everyday
毎日感じるよ

I feel I made my way
自分の道を進んでいたって感じるよ

I feel it swell up inside
内側で膨らんでいくのを感じる

Swell up inside, swallowing me
内側で膨れ上がって 俺を飲み込んでしまう


[×2]
[Bridge: Chester Bennington & Mike Shinoda]
Alive in me, inside of me
俺の中で生きている

A part of me screams away silently
俺の一部は静かに叫び声をあげる


This part of me won't go away! (Alive in me, inside of me)
俺の一部は消えない 俺の中で生きている

(A part of me screams away silently)
俺の一部は静かに叫び声をあげる

Part of me won't go away! (Alive in me, inside of me)
俺の一部は消えない 俺の中で生きている

(A part of me screams away silently)
俺の一部は静かに叫び声をあげる


[×2]
[Interlude: Mike Shinoda]
Everywhere I look around, I see how everything ought to be
俺は辺りを見回すと すべてがどうあるべきか分かる

Every time I see myself, there's always something wrong with me
俺は自分自身を見るたびに いつも自分の悪いところが目に付くんだ


[×2]
[Chorus: Chester Bennington]
I feel it everyday
毎日感じるよ

I feel I made my way
自分の道を進んでいたって感じるよ

I feel it swell up inside
内側で膨らんでいくのを感じる

Swell up inside, swallowing me
内側で膨れ上がって 俺を飲み込んでしまう


[×2]
I feel it swell up inside
内側で膨らんでいくのを感じる

Swell up inside, swallowing me
内側で膨れ上がって 俺を飲み込んでしまう