【和訳】Linkin Park – Stick N Move












 「Stick N Move」は Linkin Park の前身バンドである Xero の時代に作られたデモです。この曲は後に編曲や歌詞が変更され「Runaway」として Linkin Park のアルバム「Hybrid Theory」に収録されました。


[Verse 1: Mike Shinoda]
This is how it's done, going for the title and crown
これが爵位と王冠を手に入れる方法さ

Renowned emcees surround as the beat breaks down
ビートが止まると有名なMCが取り囲む

Into elements, bobbing of those the Buddha blessed
4大元素にまで及ぶ その揺れは仏陀の祝福

Finesse the M-I-C the way it ought to be finessed, yes
マイクを巧みに操る方法さ


Yes, am I the one to keep you on your toes?
ああ 俺は君にとって油断ならない奴か?

Most definitely in my B-boy pose!
絶対俺のB-boyの姿勢のせいだ

It's the Electric Boogaloo with a slight twist
それは少しひねりを加えたエレクトリックブーガルーさ
(ブーガルーとはラテン音楽のこと)

Touch your chin to your chest to the rhythm like this:
こんなリズムで君の顎や胸に触れるんだ


[Chorus: Mark Wakefield]
Now I see what I have, I want you
自分が持っているものはわかっている 君が欲しい

Be with me, or stick and move
一緒にいてくれ 無理だったら柔軟に対応するけど

Now I see what I had, I want you
自分が持っていたものはわかっている 君が欲しい

Be with me, or stick and move
一緒にいてくれ 無理だったら柔軟に対応するけど


[Verse 2: Mike Shinoda]
Emcees dogging me since the first day I grabbed the mic
マイクを握ったその日からMCは自分を追い求める

Now it's like Sit! Stay!
今じゃ座っているようなもんさ

Cobra Kai flystyles I'm kicking
コブラ会のように俺はキックする

Sticking emcees real quick 'cause times ticking
堅実なMCは素早く動く 時間は過ぎていくから


At the drop of a tenpence, I let loose the venom
10ペンスの一滴で 俺は毒から解放される

Sending a shot of verbal heat up in them
口撃がヒートアップする

The ending is done, grab your family and run
エンディングが終わって 君の家族を掴んで走る

Apocalyptic rhyme pattern taking shots at the sun
終末的なライムパターンが太陽を撃ち抜く


Record industry rule 4081
レコード業界規則4081
(A Tribe Called Quest - 「Check the Rhime」の有名なライン"Industry Rule #4080 / Record company people are shady"のオマージュ )

Question my intentions and your whole world is done
俺の意図に疑問を呈して 君の世界は終わった

Like Forrest, you'll run, turn your eyeballs into Saturn
フォレストガンプのように君は走って 眼球を土星に変える

Full Metal Jacket, fully auto-rhyme pattern
フルメタルジャケット 完全自動韻踏みパターン


[Chorus: Mark Wakefield]
Now I see what I have, I want you
自分が持っているものはわかっている 君が欲しい

Be with me, or stick and move
一緒にいてくれ 無理だったら柔軟に対応するけど

Now I see what I had, I want you
自分が持っていたものはわかっている 君が欲しい

Be with me, or stick and move
一緒にいてくれ 無理だったら柔軟に対応するけど


[×4]
[Bridge: Mike Shinoda]
Sticking, rock your whole clique and I'm wicked
堅実に 君の仲間を揺らす 俺は悪い奴だ

Moving, booming of our tunes and you're grooving
動く 俺たちの曲は盛り上がって 君は楽しんでいる


[Chorus: Mark Wakefield]
Now I see what I have, I want you
自分が持っているものはわかっている 君が欲しい

Be with me, or stick and move
一緒にいてくれ 無理だったら柔軟に対応するけど

Now I see what I had, I want you
自分が持っていたものはわかっている 君が欲しい

Be with me, or stick and move
一緒にいてくれ 無理だったら柔軟に対応するけど