【和訳】Spiritfall – My Reason










 「My Reason」は Spiritfall のEP「My Reason」のオープニングトラックです。この曲は ファンの間では Linkin Park やその前身である Xero の曲であると勘違いされていることがあります。


I live a life that's sheltered
俺は守られながら生きている

I'm constantly alone
俺はずっと一人

I'm pointing out my weakness
自分の欠点を示している

There's an emptiness at home
家には空虚があった


I need to find a reason
理由が必要なんだ

To live this way
この道で生きるために

I'm running out of patience
もう我慢できない

And my life is over
そして俺の人生は終わった


I'm standing here
俺はここにいる

But I'm on my way
でも俺は途中なんだ

Searching to find an answer
答えを探している途中なんだ

I'm standing here
俺はここにいる

But it's all the same
でも全部同じ

And I'm running out of patience
もう我慢できない


I've obtained my reason
自分の理由を手に入れた

For you
君のためだ

And I have gained a reason
俺は理由を手に入れた

For you
君のためだ


But you left me
でも君は俺を置いていった

You left me here
君はここに俺を置いていった

And I'm all alone
俺は一人さ


I've been stripped of my innocence
自分の潔白さを剥奪されたんだ

I take pity in myself
自分を気の毒に思うよ

A certain chain of events
一連の出来事が

That have left me in this hell
俺を地獄に追いやった


I need to find a reason
理由が必要なんだ

To live this way
この道で生きるために

I'm running out of patience
もう我慢できない

And my life is over
そして俺の人生は終わった


I'm standing here
俺はここにいる

But I'm on my way
でも俺は途中なんだ

Searching to find an answer
答えを探している途中なんだ

I'm standing here
俺はここにいる

But it's all the same
でも全部同じ

And I'm running out of patience
もう我慢できない


I've obtained my reason
自分の理由を手に入れた

For you
君のためだ

And I have gained a reason
俺は理由を手に入れた

For you
君のためだ


But you left me
でも君は俺を置いていった

You left me here
君はここに俺を置いていった

And I'm all alone
俺は一人さ

I'm all alone[×4]
俺は一人さ

Well I'm searching
ああ 俺は探している

To find my reason
自分の理由を見つけるために

To find a reason
理由を見つけるために

To find my reason
自分の理由を見つけるために

Why I need you
どうして君が必要なのか


[×4]
And I need you
君が必要なんだ

And I want you
君が欲しい

But I need to
でも俺は

Get away from you
君から逃げる必要がある


And I will take my reason
そして俺は自分の理由を手に入れる

From you
君から

And I needed someone to love me
自分を愛してくれる誰かが必要だったんだ

But you just left me here and I'm lonely
でも君はここに俺を置いていったから 俺は一人さ

You know I needed someone to love me
君は知っている 俺には自分を愛してくれる誰かが必要だったんだ

But I'm all alone
でも俺は一人だ