【和訳】YUNGBLUD – Kill Somebody










 「Kill Somebody」は YUNGBLUD のアルバム「21st Century Liability」の10番目に収録されています。彼はこの曲で自身の最も暗い側面について語り、精神の安定を図ります。


[Intro]
Today
今日は


[Verse 1]
Today, you made me feel irrelevant
今日 君は俺を無価値に感じさせた

Twisted my intelligence
俺の知性を捻じ曲げたんだ

Made it seem there's no brain in my head
頭の中に脳がないように そう思わせた

I'm like a skeleton, can't shut my eyes
俺はまるで骸骨 目が閉じられない

Right now, I feel like I'm an alien
今まさに 俺は外国人のように感じる

I'm so fuckin' dangerous
俺はマジで危険なんだ

Cover up the evidence with medicine
薬を使って証拠を隠滅する

I can't find the light
光が見当たらな


[×2]
[Chorus]
All I wanna do is kill somebody
俺がしたいのは誰かを殺すことだけ

Kill somebody
誰かを殺す

Kill somebody like you
君のように誰かを殺す

You, you, you, you
君のように


[Verse 2]
Today, you turned me like a corkscrew
今日 君は俺をコルク栓のように回転させた

Filed me like a lawsuit
訴訟するように俺を提出した

Put words in my mouth that I don't want you to
俺が君に言ってほしくない言葉を 俺の口に詰め込んだ

And I lost my clout
そして俺は影響力を失った

And my time is acting as my currency
俺の時間は俺の通貨として機能している

You can't take that away from me
君は俺からそれを奪うことはできない

Treat the young with no accountability
責任のない若者の治療をして

Shoot me down
俺を撃ち抜いてくれ


[×2][Chorus]
All I wanna do is kill somebody
俺がしたいのは誰かを殺すことだけ

Kill somebody
誰かを殺す

Kill somebody like you
君のように誰かを殺す

You, you, you, you
君のように


[Bridge]
Right, right now I feel like an alien
今まさに 俺は外国人のように感じる

Like I'm just sitting in a state of perpetual frustration
ずっと欲求不満で座っているように

Go on, shove me again
もう一度俺を押してくれ

Fuck with my head, leave me for dead, please?
頭の中はめちゃくちゃ 俺のもとからいなくなってくれないか?

And yeah, you may think, you may think this is a metaphor
ああ 君はきっとこう考える それは比喩だって

Somethin' you've never heard before
君が今までに聞いたことのない何か

A note I found on the floor
俺が床で見つけたメモ

And subconsciously pinned to the door
無意識のうちにドアに括り付けていた

But then you motherfuckers could cross a mountain
でも君は山を越える

And still wouldn't believe what you thought
君が思っていることはまだ信じていない


[×3][Chorus]
All I wanna do is kill somebody
俺がしたいのは誰かを殺すことだけ

Kill somebody
誰かを殺す

Kill somebody like you
君のように誰かを殺す

You, you, you, you
君のように