【和訳】Foster the People – SHC









 「SHC」は Foster the People のアルバム「Sacred Hearts Club」の4番目に収録されています。タイトルは曲が収録されているアルバムの「Sacred Hearts Club」の略です。


[Verse 1]
(Omnipotent, omnipotent)
全能 全能

You are a secret
君は秘密

It's worth keeping
隠し続ける価値がある

And now I'm keeping my mouth shut
今 俺は口を閉ざし続ける

On the weekends
週末に

I won't hang out with anybody else
他の人とは一緒にいない

The pavement
舗道は

Always baking
いつも燃えている

What's it want from me?
俺に何を求めているんだ?

And I keep falling backwards
俺は後ろに倒れ続ける

Looking for relief
安心を求めて

Want to be free
自由になりたいんだ


[Pre-Chorus 1]
I've been counting all the minutes
ずっと時間を数えていた

And the days have been counting me
日々は俺に期待していた


[Chorus]
I want to live my life again
俺はまた自分の人生を生きたい

But you won't
でも君はしない

I'll never understand the winds
風の流れが分からない

But you do
でも君はやるんだ

I didn't know I was afraid
分からなかった 自分が恐れているかどうか

But you did
でも君はやったんだ

I want to do it again
またやりたいよ


[Verse 2]
Well I've been sleeping
俺は寝ていた

Waiting for something
何かを待っていた

But to feel nothing
でも何も感じない

At all, avoid the call
俺はずっと 呼び出しを無視してきた

Sometimes I'm reckless
時には無謀になったり

Sometimes misdirected
時には間違った方向へ行ったり

Sometimes when I'm tested
時には 試されているときに

I tend to do nothing at all
俺は何もしないことが多い


[Pre-Chorus 2]
When I'm alone
一人のときは

There's a ghost that keeps talking
話し続ける幽霊がいる

And I know there's gotta be more
まだ多くいることは知っている

For sure
それは確かだ


[Chorus]
I want to live my life again
俺はまた自分の人生を生きたい

But you won't
でも君はしない

I'll never understand the winds
風の流れが分からない

But you do
でも君はやるんだ

I didn't know I was afraid
分からなかった 自分が恐れているかどうか

But you did
でも君はやったんだ

I want to do it again
またやりたいよ


[Bridge]
Omnipotent (omnipotent)
全能

I've been numbing my thoughts for hours
俺は何時間も自分の考えを麻痺させていた

Well I know you wanted to save me from myself
ああ 君は俺を救いたかったんだね

We've been wilting our young for seed
俺たちは若い種のためにしおれていく

And I can't compete
俺は参加できない

We're too strong to feel what's real
俺たちは本物を実感するには強すぎる


[Chorus]
I want to live my life again
俺はまた自分の人生を生きたい

But you won't
でも君はしない

I'll never understand the winds
風の流れが分からない

But you do
でも君はやるんだ

I didn't know I was afraid
分からなかった 自分が恐れているかどうか

But you did
でも君はやったんだ

I want to do it again
またやりたいよ


[Outro]
(Omnipotent)
全能

Do you want to live forever?[×2]
永遠に生きたいか?

I would
俺は生きるよ