【和訳】Healy – Reckless











 「Reckless」は Healy のアルバム「Subluxe」のセカンドトラックです。rosy の「Fever」をサンプリングしたこの曲は、若々しさと夏の楽しみ、そしてそれらが掛け合わさったときに起こる無謀さについて語ります。


[Verse 1]
Beach boys on the ride home
家に帰る途中に Beach boys を流す

I can get there with my eyes closed
目を閉じてもそこに行けるよ

Exactly 34 minutes after I pull out your driveway
君を連れだしてからちょうど34分

You dial my phone
君は俺に電話をする


Paper cover rock
紙が石を包む
(じゃんけんのこと)

Scripture cover Peter
聖書の表紙のペテロ

Yeah I'm cutting off my locks
ああ そして俺は自分のカギを切り離す

And I'm changing my demeanor
そして俺は態度を変える


[Chorus]
Pool days, high tops
プールの日 ハイトップシューズ

With my blue face, ice pops
真っ青な顔で アイスキャンディーを食べる

I'ma make a shoelace necklace
靴紐でネックレスを作る

Yeah we whipping pop's old Lexus
ああ 俺たちは中古のレクサスに乗る

And I'm skipping school days, mic drops
そして俺は学校をさぼって  最高だろ

Eyes on summer like cyclops
サイクロップスのように瞳には夏しか映っていない
(サイクロプスは一つ目の巨人)

Yeah we fallin' off the sidewalk
ああ 俺たちは歩道から落ちた

Momma wants you home before nightfall
ママは君に夜になる前には帰ってほしいらしい


[Verse 2]
Summer come and I ain't got a new car
夏がやってくる 新しい車はもっていない

Yeah I'm still getting scooped up
ああ 俺はまだ掬っている

Call me by my first letter "aye E whats up?"
俺の名前のイニシャルで呼んでくれ 「おい E 調子はどうだ?」
(Healy は苗字で名前は Ethan)

Every now and then city need a refresher
時々 街にはリフレッシュしてくれる奴が必要だ


Breaking up to Sufjan
Sufjan と別れた
(アメリカのSSWである Sufjan Steven のこと)

Wake up on your futon
君の布団から目覚めた
(英語の"futon"は引き出してベッドにすることのできるソファのこと)

Why you in my crewneck, wait
どうして君は俺のクルーネックを着ているんだ 待ってくれ

(I really like that shirt)
俺は本当にそのシャツが好きなんだ


Jerry's line too long
ジェリーに並ぶ列は長蛇
(人気のアイスクリームショップ"Jerry’s Sno Cones"のこと)

Teenage mutant
10代の逸脱者

Coming out of my shell, aye
自分の殻から出てくるんだ


[Verse 3]
Yeah this be that cornerpiece, cornerstone
ああ これがその基本的なものの一部さ

10 piece, Corner sto'
10個  コンビニで

Skinned knees, cortisone
擦りむいた膝に  コルチゾン

And X linked chromosome
Xの染色体


Summer feet, cobblestone
夏の足 小さな丸石

Momma leave, home alone
ママはいなくなった 家に一人

On my feet, Chuckie T's
足には Chuck Taylor のコンバース

On my sleeve, Corazón
袖には心


'99 titans
99年のテネシータイタンズ

Close to my goals, yeah
俺のゴールに近い ああ

Look like Kevin Dyson
まるで Kevin Dyson
 
When my curfew getting closer
門限が近づいたとき


Hand me downs
おさがりに服

Pick me ups
元気づけの薬

Dark side
暗黒面

Shouts Ryan
ライアンに感謝を

In my hood
俺の地元で

Call it buck
雄鹿って呼んでいる


[Chorus x2]
プールの日 ハイトップシューズ

With my blue face, ice pops
真っ青な顔で アイスキャンディーを食べる

I'ma make a shoelace necklace
靴紐でネックレスを作る

Yeah we whipping pop's old Lexus
ああ 俺たちは中古のレクサスに乗る

And I'm skipping school days, mic drops
そして俺は学校をさぼって  最高だろ

Eyes on summer like cyclops
サイクロップスのように瞳には夏しか映っていない

Yeah we fallin' off the sidewalk
ああ 俺たちは歩道から落ちた

Momma wants you home before nightfall
ママは君に夜になる前には帰ってほしいらしい


You can't stand me
君は俺に我慢できない

You legless
君は酔っぱらっている

Might grow my hair long
髪を長く伸ばすかもしれない

Like Legolas
レゴラスのように
(指輪物語のキャラクター)

Yeah I'm feeling ruthless, reckless
ああ 俺は無慈悲で無謀さ