【和訳】Kanye West – Closed on Sunday











 「Closed on Sunday」で Kanye West  はアルバムにおける大きなテーマであるゴスペルを継承し、キリスト教の重要な概念に基づいて曲を製作しました。一般的に土曜日はカトリック教徒とユダヤ人の安息日ですが、日曜日はプロテスタントの聖なる休息日となっています。


[Chorus]
Closed on Sunday, you're my Chick-fil-A
日曜日は休み 君は俺のチックフィレイ
("Chick-fil-A"はチキンサンドイッチを専門とするアメリカのファーストフードレストラン、このレストランは創業者の宗教的信条により日曜日は休みになっている)

Closed on Sunday, you my Chick-fil-A
日曜日は休み 君は俺のチックフィレイ

Hold the selfies, put the 'Gram away
自撮りを持ったまま インスタグラムはやめて

Get your family, y'all hold hands and pray
家族を作って みんなで手をつないで祈るんだ

When you got daughters, always keep 'em safe
娘ができたら 守り続けるよ

Watch out for vipers, don't let them indoctrinate
毒蛇に気を付けろ 俺の子供にいらないことを吹き込むなよ

Closed on Sunday, you my Chick-fil-A
日曜日は休み 君は俺のチックフィレイ

You're my number one, with the lemonade
君は俺の大事な人 レモネード付きだ
("Chick-fil-A"において"number one"とはチキンサンドイッチとワッフルフライに好みのドリンクがついたセットのこと)

Raise our sons, train them in the faith
俺たちの子供を育てて 信仰の中で訓練させてくれ

Through temptations, make sure they're wide awake
誘惑の中で 子供たちが目を覚ましていることを確信するんだ

Follow Jesus, listen and obey
ジーザスについていく 聞いて従う

No more livin' for the culture, we nobody's slave
文化のためのこれ以上生きることはない 俺たちは誰の奴隷でもないんだ


[Verse]
Stand up for my home
自分の家族のために立ち上がる

Even if I take this walk alone
たとえ一人でこの道を歩んでいようが

I bow down to the King upon the throne
俺は玉座に座る王に ひれ伏す

My life is His, I'm no longer my own
俺の人生は彼のもの もはや俺のものではない

I pray to God that He'll strengthen my hand
俺の立場を強くしてくれるよう 神に祈る

They will think twice steppin' onto my land
彼らは俺の土地に踏み入ることを考え直すだろう

I draw the line, it's written in the sand
俺は線を引く 砂の上に書くんだ

Try me and you will see that I ain't playin'
試してみろ 俺が遊んでいないのが分かるだろ

Now, back up off my family, move your hands
今は 家族を支えている 手を動かすんだ

I got my weapons in the spirit's land
神の国で 俺は自分の武器を手に入れた

I, Jezebel don't even stand a chance
イザベルには見込みすらない
(聖書においてイザベルは邪悪な女性、不道徳の象徴として描かれている)

Jezebel don't even stand a chance
イザベルには見込みすらない


[Outro]
Chick-fil-A
チックフィレイ