【和訳】Kanye West – Follow God










 「Follow God」で Kanye West は2016年にリリースした「Father Stretch My Hands, Pt. 1」や Whole Truth の「Can You Lose By God God」をサンプリングています。彼はこの曲で神が提示する困難に直面して、宗教的な生活を送り、神の指示に従うのにことについて話し合います。


 [Intro]
Father, I stretch
父よ 私は手を伸ばす

Stretch my hands to you
私はあなたに手を伸ばす


[Verse]
Lifelike, this is what your life like, try to live your life right
本物そっくり これは君の人生のようなもんさ 君は正しく生きようとしている

People really know you, push your buttons like type write
人々は君のことをよく知っている タイプライターを押すように君を怒らせる

This is like a movie, but it's really very lifelike
これは映画みたいなもんだ でもこれは本当に本物そっくり

Every single night, right, every single fight, right?
毎晩起きる あらゆるもめ事も そうだろ?

I was looking at the 'Gram and I don't even like likes
インスタグラムを見ていた 「いいね」すら好きじゃなかった

I was screamin' at my Dad, he told me, "It ain't Christ-like"
父親に怒鳴ってしまった 父は俺に言った 「キリストらしくない」って

I was screamin' at the referee just like Mike
俺はレフェリーに叫んだ マイケルジョーダンみたいに

Lookin' for a bright light, Sigel, what your life like
明るい光を探している Sigel  君の人生はこんな感じか
(ラッパー"Beanie Sigel"のこと)

Riding on a white bike, feeling like excite bike (Stretch my hands to you)
白いバイクにまたがる まるでエキサイトバイクだ
(任天堂のゲーム「エキサイトバイク」と黙示録の4騎士の第一の騎士である白い騎士"White Rider"について言及している)

Pressin' on the gas, supernova for a night light
アクセルを踏む 暗闇を照らす超新星だ

Screamin' at my dad and he told me, "It ain't Christ-like"
父親に怒鳴ってしまった 父は俺に言った 「キリストらしくない」って

But nobody never tell you when you're being like Christ
でも君がキリストのような存在になっているときは 誰もそんなこと言わない

Only ever seein' me only when they needin' me
奴らは必要なときだけ俺を見るんだ

Like if Tyler Perry made a movie for BET
まるで Tyler Perry が BET のために映画を作ったように
("BET"はアフリカ系アメリカ人ようにケーブルチャンネル)

Searchin' for a deity, now you wanna see it free
神を探しているけど 君は自由に見たいんだろ

Now you wanna see if we, let's just see if three a piece
確かめたいんだろ 三位一体とか見てみようぜ

Tell me what your life like, turn it down, a bright light
君の人生がどんなものなのか教えてくれ 明かりをつけるから

Drivin' with my dad, and he told me, "It ain't Christ-like"
父とドライブしていたら 父は俺に言った 「キリストらしくない」って

(Stretch my hands to you)
私はあなたに手を伸ばす

I'm just tryna find, l've been lookin' for a new way
俺はただ見つけたいんだ 新しい方法ってものを

I'm just really tryin' not to really do the fool way
馬鹿なやり方は選びたくないんだ

I don't have a cool way, bein' on my best, though
クールな方法なんて知らない ただベストを尽くすだけ

Block 'em on the text though, nothin' else next though
奴らをブロックしたけど それ以上はない

Not another word, letter, picture, or a decimal
他の言葉や 文字 絵や数字はしていない

(Father, I stretch)
父よ 私は手を伸ばす

Wrestlin' with God, I don't really want to wrestle
神と格闘する 本当はしたくない
(創世記32章24-31節でヤコブが神と戦ったことについて言及している)

Man, it's really lifelike, everything in my life
なあ これが本当の人生さ 俺の人生のすべてだ

(Stretch my hands to you)
私はあなたに手を伸ばす

Arguing with my dad, and he said, "It ain't Christ-like"
父と言い争っていた 父は言った 「キリストらしくない」って


[Outro]
Man
なあ

You know, it's like
わかるだろ これが

Somebody only close who can get you, like, off your
近しい人が 君を自由にさせてくれる

I be on my
俺は

I woke up this morning, I said my prayers
朝 目覚めて 祈りの言葉を唱えた

I'm all good, then I tried to talk to my dad
何もかも大丈夫 父に話そうとした

 (Stretch my hands to you)
私はあなたに手を伸ばす

Give him some advice, he starts spazzin' on me
父に助言を送ったら キレ始めたんだ

I start spazzin' back, He said "That ain't Christ-like"
俺も怒鳴り返した 父は言った 「キリストらしくない」 って

I said, "Aaah"
俺は言った「アア」