【和訳】Louis Tomlinson – We Made It












 「We Made It」は Louis Tomlinson のアルバム「Walls」からのシングルです。彼は2月に曲の一部をSNSで公開し、7月に曲の存在をほのめかしていました。


[Chorus]
'Cause we made it
僕たちは成功したけど

Underestimated
過小評価してしまった

And always underrated
そしていつも過小評価されていた

Now we’re saying goodbye
今はもう サヨナラを言って

Waving to the hard times
辛かった時代に手を振る

Yeah, it's gonna be alright
ああ 大丈夫だよ

Like the first time
まるで初めての気分

Met you at your doorstep
君の家の前で君と出会った

Remember how it tasted
どんな味だったか覚えている

Looking into your eyes
君の瞳を見つめている

Baby, you were still high
君はまだハイだった

Never coming down
降りてこない

With your hand in mine
僕が君の手に触れているときは


[Verse 1]
Oh my, I remember those nights
ああ あの夜のことは覚えている

Meet you at your uni'
君と会って

Cheap drinks, drink ’em all night
安い酒を一晩中飲み合った

Staying out 'til sunrise
日が昇るまで家に帰らない

Share a single bed and tell each other what we dream about
シングルベッドを共有して お互いの夢を言い合った

Things we'd never say to someone else out loud
誰にも大声で話していないことを

We were only kids, just tryna work it out
僕たちは子供だった  なんとかしようとしていた

Wonder what they'd think if they could see us now, yeah
彼らが今の僕たちを見ていたら どう思うだろうか


[Chorus]
'Cause we made it
僕たちは成功したけど

Underestimated
過小評価してしまった

And always underrated
そしていつも過小評価されていた

Now we're saying goodbye (Goodbye)
今はもう サヨナラを言って

Waving to the hard times
辛かった時代に手を振る

Yeah, it's gonna be alright
ああ 大丈夫だよ

Like the first time
まるで初めての気分

Met you at your doorstep
君の家の前で君と出会った

Remember how it tasted
どんな味だったか覚えている

Looking into your eyes
君の瞳を見つめている

Baby, you were still high
君はまだハイだった

Never coming down
降りてこない

With your hand in mine
僕が君の手に触れているときは


[Verse 2]
Oh, God, what I could've become
神よ 僕は何になれるのか

Don't know why they put all of this on us when we’re so young
分からない どうして若いとき 俺たちが集まったのか

Done a pretty good job dealing with it all
いい仕事をしてくれたと思うよ

When you’re here, don't need to say no more
君がここにいるときは もう何も言う必要はない

Nothing in the world that I would change it for
僕が世界のために変えられるものは何もない

Singing something pop-y on the same four chords
同じ4つの和音で 何かポップな歌を歌うよ

Used to worry ’bout it but I don't no more, yeah
以前は心配していたけど 今はもうしていない


[Chorus]
'Cause we made it
僕たちは成功したけど

Underestimated
過小評価してしまった

And always underrated
そしていつも過小評価されていた

Now we're saying goodbye (Goodbye)
今はもう サヨナラを言って

Waving to the hard times
辛かった時代に手を振る

Yeah, it's gonna be alright
ああ 大丈夫だよ

Like the first time
まるで初めての気分

Met you at your doorstep
君の家の前で君と出会った

Remember how it tasted
どんな味だったか覚えている

Looking into your eyes
君の瞳を見つめている

Baby, you were still high
君はまだハイだった

Never coming down
降りてこない

With your hand in mine
僕が君の手に触れているときは


[Post-Chorus]
With your hand in mine
僕が君の手に触れているときは

’Cause we made it
僕たちは成し遂げたから

Yeah, 'cause we made it
ああ 僕たちは成し遂げたから

Never coming down
降りてこない

With your hand in mine
僕が君の手に触れているときは