【和訳】Madeon – Be Fine











 「Be Fine」は Madeon の2ndスタジオアルバム「Good Faith」からの3枚目のシングルです。Beats 1 の Good Faith Radio の第3エピソードで披露されました。


[Verse 1]
Today the world is gonna do me right
今日 世界は僕を正すつもりらしい

The sun is rising in my head
太陽が頭の上に昇る

Until I just cannot believe my eyes
自分の眼が信じられなくなるまで

And you tell me it's another phase
君は言う それは別の段階だって

Does it matter if it's real or not?
それが本物かどうかなんて問題ある?

I don't think I'll ever have enough
満ち足りることがあるなんて思えない

Make it so the fire doesn't stop
炎を消さないようにするんだ

Are you listening to me?
僕の言うこと聞いている?


[Chorus]
Don't tell me that I might
きっとなんて言わないで

I will be fine again
僕はまた良くなるなんて

Tell me that I might
きっと僕は

I will be fine again
また良くなるよ

Tell me that I might
きっと僕は

I will be fine
良くなるよ

Let my body do me right
僕の身体を治させてくれ

I say
僕は言う

I will be fine
良くなるって


[Verse 2]
Can I make this my home?
これを僕の家にしてもいいかな?

I'm still coming into my own
僕はまだ一人でいる

"You can't keep falling into my arms"[×2]
君を抱きしめ続けることはできない

But what is there is all that I knew
でも僕が知っていたことがある

When it's time to do what I do
僕がやるべきことをやるときが来たら

It's all I need from you
僕が君から必要としているのはそれだけ

Say are you listening to me?
僕の話を聞いている?


[Chorus]
Don't tell me that I might
きっとなんて言わないで

I will be fine again
僕はまた良くなるなんて

Tell me that I might
きっと僕は

I will be fine again
また良くなるよ

Tell me that I might
きっと僕は

I will be fine
良くなるよ

Let my body do me right
僕の身体を治させてくれ

I will be fine
大丈夫だ


[Bridge]
Don't let me down
がっかりさせないで

I'm up again
再び目覚める

I'll keep it around
近くに置いておく

Another day
別の日

If I fall to the ground
もし僕が地面に倒れたら

I'll come again
またやってくる

I'll stay awake for a lifetime
ずっと起きているよ

Awake for a lifetime
ずっと起きているよ


[Chorus]
I will be fine
大丈夫だ

Let my body do me right
僕の身体を治させてくれ

I will be fine[×5]
大丈夫だ