【和訳】Unknown Brain feat. Chris Linton - Superhero











 私たちは皆、誰かが私たちを助けてほしい、あるいは自分が他人を助けられる力を持ちたいという気持ちが心のどこかにあります。ボーカルの Chris Linton はこの曲でいじめを受けた少年がスーパーヒーローになるという粗筋で、脆弱な心でありながらも不屈の精神で夢に向かっていくことについて語ります。


Verse 1 [Chris Linton]
Like you, be strong
君のように 強くなるんだ

To hold the powers of the sun
太陽の力を手に入れて

To dream, believe
夢を信じるんだ

In strength now I’m the only one, only one
大勢の中で 今の僕は特別

I was an ordinary boy
僕は普通の少年だった

Until I broke the rules
ルールを破るまでは

My life destroyed, life destroyed
僕の人生は壊された

Until I woke awake
僕が目覚めるまで

Scream my mind I shout the ground shakes
自分の気持ちを叫ぶ 大地を揺らす咆哮

How much can I take?
どれくらい持っていけるかな?

My mind will break
僕の心が壊れる

Will it break?
壊れるのかな?

What can I take?
何を持っていけるかな?

Can I be your superhero?
僕は君のスーパーヒーローになれるかな?

Superhero
スーパーヒーローに


Chorus [Chris Linton]
Can I be your Superhero?
僕は君のスーパーヒーローになれるかな?

Superhero, Superhero, Superhero
スーパーヒーローに


Verse 2 [Chris Linton]
Fly up, away
飛び立つんだ

It’s the first time of today, today
今日が初めての日

To dream, believe
夢を信じるんだ

You are the strength, you’re all I need, need, need
君は強さ 僕が必要としているのは君だけ

Oh, gonna give it a shot, only one of me
試してみるよ 僕だけ

To shield you all from the enemy
あらゆる敵から君を守るために

Your superhero[×2]
君のスーパーヒーロー


Chorus [Chris Linton]
Can I be your superhero?
僕は君のスーパーヒーローになれるかな?

Superhero, superhero, superhero
スーパーヒーローに

Can I be your superhero?
僕は君のスーパーヒーローになれるかな?