【和訳】Weathers - Problems











 「Problems」はLA出身のロックバンド Weathers のアルバム「Kids In The Night」のセカンドトラックです。プロデューサーは blink-182 や Walk The Moon の作品に参加した経験のある Tim Pagnotta です。


[Verse 1: Cameron Boyer & All]
I don't know if I can get out of bed
ベッドから出られるか分からない

My mama said that there's nothing wrong
ママは言った 何も間違っていないって

My eyes are fogged up, haven't taken a hit
俺の瞳は曇っている 麻薬は吸っていない

Woo-hoo, it's all better again
もう大丈夫さ

I go out on a Friday night
金曜の夜は外にでる

Seeing double with my Ray Bans on
レイバンのサングラスをつけるとものが二つあるように見える

My eyes are blacked out, on the way to your heart
君の心に向かう途中 俺の目は何も見えなくなる

Woo-hoo, I'm just a mess again
俺はまた混乱する


[Pre-Chorus: Cameron Boyer with Cameron Olsen]
What's wrong with me?
何かまずいことでもしたかな?

Why do I always let you down?
どうして俺はいつも君をがっかりさせてしまうんだ?

And I'm down here crawling
俺はここで這いまわっている

Wish I could change
変われたらよかったのに

Blame it on my DNA
自分のDNAのせいにする

I could have a million dollars
100万ドル持っている

But baby, I got problems
でも 俺は問題を抱えている


[Chorus: All]
I got problems[×4]
俺は問題を抱えている


[Verse 2: Cameron Boyer & All]
Dance party at the DMV
自動車管理局でのパーティー

Red lights don't mean we stop
赤信号は止まれの合図じゃない

I catch my Uber ride up the 405
Uber に乗って州間高速道路405号線を走る

Woo-hoo, I'm on a merry go round
メリーゴーランドに乗っている

A head rush and a couple of bucks
眩暈と少しだけの金

My body needs company
俺の身体は人肌を欲している

I wanna scream, scream at the top of my lungs (Woo-hoo!)
叫びたいんだ  大きな声で叫びたいんだ

(It's better unsaid)
言わない方がいいな


[Pre-Chorus: Cameron Boyer with Cameron Olsen]
What's wrong with me?
何かまずいことでもしたかな?

Why do I always let you down?
どうして俺はいつも君をがっかりさせてしまうんだ?

And I'm down here crawling
俺はここで這いまわっている

Wish I could change
変われたらよかったのに

Blame it on my DNA
自分のDNAのせいにする

I could have a million dollars
100万ドル持っている

But baby, I got problems
でも 俺は問題を抱えている


[Chorus: All]
I got problems[×4]
俺は問題を抱えている


[Bridge Cameron Boyer]
I don't care about your hair (problems)
君の髪は気にしない 問題だ

I don't care about your diet (problems)
君の食事は気にしない 問題だ

I don't care about your kicks (problems)
君の刺激も気にしない 問題だ

Yeah, I'm kicking it 'cause some things cannot be fixed
ああ 俺はもうあきらめているよ だってもう治らないから

(Oh shit!)
なんてことだ


[Chorus: All]
I got problems[×4]
俺は問題を抱えている


[Outro: Cameron Boyer]
I got problems[×2]
俺は問題を抱えている

Yeah, I got problems
ああ 俺は問題を抱えている

I got problems[×2]
俺は問題を抱えている

Yeah, yeah I got problems
ああ 俺は問題を抱えている