【和訳】Diviners feat. Contacreast - Tropic Love











 「Tropic Love」は NCS のコンピレーションアルバム「NCS: The Best of 2015」の15番目に収録されています。ボーカルを担当している Contacreast は SoundCloud のページを消しておりすでに引退しています。


[Verse: Contacreast]
I remember the ocean
海を覚えている

Memories die out so hard
記憶は薄れている

We were travelling mountains on mounts
僕たちは山々を旅していた

Just to find the loudest seas
一番大きな海を見つけるために


[Pre-Chorus: Contacreast]
We settled down by the fire
焚火のそばでくつろいで

Knowing we could aim higher
高みを目指せるって思っていた

But we didn’t know that yet
でも僕たちは何も知らなかった

So if you want something to hold on to
君が何かを掴みたかったら

Gotta find it first
まずは何かを見つけないといけない

But here I am
でも僕はここにいるよ


[Chorus: Contacreast]
‘Cause I’ve been laying under palm trees
僕はヤシの木の下で横になって

Waiting for the summer
夏を待っていたから

Knowing there’s nowhere to go
どこにも行けないことは分かっている

‘Cause I am happy on this island
僕はこの島にいるだけで幸せだから

Wanna be my funland?
僕の遊園地になりたいの?

I don’t ever want to leave
僕が離れることはないよ

I’m in a tropic love
熱帯の愛に包まれているから


[Verse: Contacreast]
I remember the ocean
海を覚えている

Memories die out so hard
記憶は薄れている

We were travelling mountains on mounts
僕たちは山々を旅していた

Just to find the loudest seas
一番大きな海を見つけるために


[Pre-Chorus: Contacreast]
We settled down by the fire
焚火のそばでくつろいで

Knowing we could aim higher
高みを目指せるって思っていた

But we didn’t know that yet
でも僕たちは何も知らなかった

So if you want something to hold on to
君が何かを掴みたかったら

Gotta find it first
まずは何かを見つけないといけない

But here I am
でも僕はここにいるよ


[Chorus: Contacreast]
‘Cause I’ve been laying under palm trees
僕はヤシの木の下で横になって

Waiting for the summer
夏を待っていたから

Knowing there’s nowhere to go
どこにも行けないことは分かっている

‘Cause I am happy on this island
僕はこの島にいるだけで幸せだから

Wanna be my funland?
僕の遊園地になりたいの?

I don’t ever want to leave
僕が離れることはないよ

I’m in a tropic love
熱帯の愛に包まれているから