【和訳】Getter - Colorblind













 「Colorblind」は葛藤し、精神的に苦悩していたときに Getter が書いた曲です。彼のアルバム「Visceral」の7番目に収録されていますが、アルバムに収録される際に、シングルにはあった荒々しい雰囲気がなくなりました。


[×2]
[Chorus]
I was wrong
俺が間違っていた

And I'm sorry for that
申し訳なく思うよ

Things just haven't been the same
同じじゃなかったんだ

Since I got my mind back
俺が正気になってからは

And I try to hide the pain
そして痛みを隠そうとしている

But I'm never good at that
でも俺はそれが得意じゃない

You can love me, you can hate me
君は俺を愛してもいいし 嫌ってもいい

I just want my soul back
俺は自分の魂を取り戻したいだけ

And if there really is no God
もし本当に神がいないのなら

Who the fuck is in my head?
俺の頭の中にいる奴は誰だ?

Planting seeds of deceit
偽りの種を植え付ける

I guess this must be the end
これで終わりだと思った

They say the grass is always greener on the other side
奴らは言う 隣の芝生はいつも青いって

But every time I try, I go colorblind
でも俺が見るたびに 色盲になっていく


[Verse]
I've been having fucking trouble sleeping
いつも寝るのに苦労している

Every thought, that's in my head
あらゆる思考が俺の頭の中にある

Is telling me to lose my grip and just end it
情熱を失い ただ終わりがやってくると囁いている

No God to pray to, I have nothing left
祈る神はいない 俺のもとに残されたものはない

I thought this life was something more than itself
ただそれ以上のものでしかない人生だと思った

I'm going crazy, can't trust myself
俺は狂っていく 自分を信用できない

So please just let me go, and try to find hope
だから放してくれ 希望を見つけたいだけなんだ

If I lose myself I know that I'll always be alone(Fuck)
正気じゃなくなったら 俺はいつも自分が一人であることを知るんだ