【和訳】Marshmello, YUNGBLUD, & blackbear – Tongue Tied










 「Tongue Tied」とは一般的に恥ずかしくてものが言えないことを意味しますが、この曲では、疎外され非難されることによって自身の本心を口にできないような状況を指すようです。


[Intro: YUNGBLUD]
I feel my life's been so tongue-tied
言いたいことすら言えないような人生だった

I'm trapped outside, inside my mind
外に追い出されて 心の中に考えを閉じ込めている

If you feel like, that you're tongue-tied
もし君も口がきけないと感じているのなら

Then we're tongue-tied together
俺たちは言いたいことが言えない奴らだ


[Verse 1: YUNGBLUD]
Every morning, I ride on a carousel
毎朝 メリーゴーランドに乗る

To the sides of my mind that I cannot help
どうしようもない気持ちから逃げるため

Had to die in Heaven just to get to Hell
天国に行くために 地獄に行かないといけない

Fell when the lights went out now
明かりが消えたときに落ちていった

My real friends act like they don't know me
俺の本当の友達は 俺のことを知らないフリをするんだ

This headache's giving me a nosebleed
この頭痛のせいで鼻血が出てくる

My silence is killing me slowly
俺の沈黙は ゆっくりと俺を蝕んでいく

I can't keep tuning it out and
もう黙り続けることはできない


[Pre-Chorus: YUNGBLUD]
I been suffering
苦しんでいる

Been makin' friends with all my sins
罪を背負いながら 友達を作っている

I need savin', I need savin'
俺には救済が必要だ

You won't save me ever again
君はもう俺を救ってくれない

I'm feeling counterfeit
自分が偽物のように感じるよ

Been rolling silence 'round my lips
俺の唇は沈黙したまま

I need savin', I need savin'
俺には救済が必要だ

You won't save me ever again
君はもう俺を救ってくれない


[Chorus: YUNGBLUD]
'Cause I feel my life's been so tongue-tied
言いたいことすら言えないような人生だったから

I'm trapped outside, inside my mind
外に追い出されて 心の中に考えを閉じ込めている

If you feel like, that you're tongue-tied
もし君も口がきけないと感じているのなら

Then we're tongue-tied together
俺たちは言いたいことが言えない奴らだ

So can you even hear me now?
なら今 俺の声が聞こえるか?


[Post-Chorus: YUNGBLUD & blackbear]
Tongue-tied together[×3]
言いたいことが言えない奴らだ


[Verse 2: blackbear]
You done changed, you done changed, you done switched up for sure
君は変わってしまった 確かに考えを切り替えたんだ

You ain't lose me in the summer, you lost me at "Hello"
君は夏に俺を失うことはない 「やあ」って言った瞬間に失うだろう

Anytime you see me smilin', it was probably for show
俺の笑顔を見たら それはきっと演技さ

All the memories are blurry, so I let 'em burn slow
あらゆる記憶がぼやけている だからゆっくりと燃やすんだ

I ain't seen you in a minute, where did all the time go?
君には会っていない どこに行ったんだ?

You was outta pocket when you told me "Die slow"
俺に「ゆっくりと死ね」 って言ったときの君は金がなかったんだな

I was going through the shits, I kept it down low
バカみたいなことを経験してきた 秘密にしてきた

Tongue-tied, tongue-tied, what we had was all lies
何も言えない 何も言えない 俺たちには嘘しかなかった


[Pre-Chorus: blackbear]
People change, people change, people switch up
人々は変わる 人々は変わる 人々は切り替わる

It's okay, you can't save me ever again
大丈夫だ 君はもう俺を救えない

People change, people change, people switch up
人々は変わる 人々は変わる 人々は切り替わる

It's okay, you can't save me
大丈夫だ 君は俺を救えない


[Chorus: YUNGBLUD, blackbear, both]
'Cause I feel my life's been so tongue-tied
言いたいことすら言えないような人生だったから

I'm trapped outside, inside my mind (Inside my mind)
外に追い出されて 心の中に考えを閉じ込めている

If you feel like (You feel like), that you're tongue-tied (Uh)
もし君も口がきけないと感じているのなら

Then we're tongue-tied together
俺たちは言いたいことが言えない奴らだ

So can you even hear me now?
なあ今 俺の声が聞こえるか?


[Post-Chorus: YUNGBLUD]
Tongue-tied together[×2]
言いたいことが言えない奴らだ

So can you even hear me now?
なあ今 俺の声が聞こえるか?

Tongue-tied together[×2]
言いたいことが言えない奴らだ