【和訳】AJR - I'm Not Famous










 「I'm Not Famous」は AJR のアルバム「The Click」の10番目に収録されています。彼らはこの曲で、有名でないことがいかに素晴らしいか、名声を上げることがいかに愚かしいか語ります。


[Chorus]
Where my haters, where my haters?
俺のアンチはどこだ?

I don't got 'em, I'm not famous, no
俺にアンチはいない 俺は有名じゃない

It don't matter what my name is
俺の名前なんかどうだっていいんだ

I don't got one, I'm not famous, no
俺にアンチはいない 俺は有名じゃない

And I don't hate it, no
嫌じゃないけどね


[Verse 1]
You've never heard of me
俺のこと知らないだろ

Or the weird shit I do and say
俺がしたこととか言ったこととか

That's my favorite thing
俺は気に入っているんだ

That I'm not famous, no
俺は有名じゃない

And I'm never on TV
TVに出たこともない

Throwing up on an LA street
LAのストリートで吐いても

Nobody judges me
誰も俺を非難しない

'Cause I'm not famous, no
だって俺は有名じゃないから


[Pre-Chorus]
Paparazzi is at an all time low
パパラッチはいつも気分が悪い

Paparazzi, they don't care where I go
パパラッチは 俺がどこに行こうか気にしない


[Chorus]
Where my haters, where my haters
俺のアンチはどこだ?

I don't got 'em, I'm not famous, no
俺にアンチはいない 俺は有名じゃない

It don't matter what my name is
俺の名前なんかどうだっていいんだ

I don't got one, I'm not famous, no
俺にアンチはいない 俺は有名じゃない

And I don't hate it, no
嫌じゃないけどね

I'm not famous, no[×3]
俺は有名じゃない

And I don't hate it, no
嫌じゃないけどね


[Verse 2]
You never overheard
聞いたことがないだろ

That I blew twenty grand on shirts
ドラッグで2万ドル稼いだことは

Nobody knows my quirks
誰も俺の癖を知らない

'Cause I'm not famous, no
だって俺は有名じゃないから

Everyone got their habits
誰しも自分の習慣を持っている

But you'll never hear what mine is
でも君は俺の習慣なんて聞いたことないだろ

Best thing about my life is I'm not famous, no
俺の人生で一番いいことは 俺が有名じゃないってこと


[Pre-Chorus]
Pa- paparazzi is at an all time low
パパラッチはいつも気分が悪い

Pa- paparazzi, they don't care where I go
パパラッチは 俺がどこに行こうか気にしない


[Chorus]
Where my haters, where my haters?
俺のアンチはどこだ?

I don't got 'em, I'm not famous, no
俺にアンチはいない 俺は有名じゃない

It don't matter what my name is
俺の名前なんかどうだっていいんだ

I don't got one, I'm not famous, no
俺にアンチはいない 俺は有名じゃない

And I don't hate it, no
嫌じゃないけどね

I'm not famous, no[×3]
俺は有名じゃない

And I don't hate it, no
嫌じゃないけどね


[Chorus]
Where my haters, where my haters?
俺のアンチはどこだ?

I don't got 'em, I'm not famous, no
俺にアンチはいない 俺は有名じゃない

It don't matter what my name is
俺の名前なんかどうだっていいんだ

I don't got one, I'm not famous, no
俺にアンチはいない 俺は有名じゃない

And I don't hate it, no
嫌じゃないけどね

I'm not famous, no[×3]
俺は有名じゃない

And I don't hate it, no[×2]
嫌じゃないけどね

I'm not famous, no
俺は有名じゃない