【和訳】Killstation – Exelsior











 「Exelsior」は Killstation のアルバム「The Two of Us Are Dying」の6番目に収録されています。曲名の「Exelsior」は恐らく「Excelsior」のことであり、歌詞では彼女をドラッグに喩えているので「High」と同じような意味になります。


[Verse 1]
Drive me out now, tear my love down
俺を追い出して 俺の愛を破壊する

Thinking out loud, let my thoughts drown
思ったことを口に出すと 思考が沈んでいく

Break me down now, take my heart out
俺を叩きのめして 心を奪うんだ

Run from your town, lost in my doubt
君の街から逃げる 自分の疑問について考えている

I know it's hard to leave the promise that I wish I made
俺が望んでいる約束を無視するのは難しいことくらい分かっている

I know it's hard to dream, you saw the world, I'm far away
夢を見るのは難しい 君は世界を見ていた 俺は遠くにいる

More than what I need, believe me, I don't wanna wait
必要以上に 信じてくれ 俺は待ちたくないんだ

Know I'm gonna bleed, I'm proof enough the world will break
俺は血を流す 世界が壊れる証拠としては十分だろう


[×2]
[Chorus]
I'm lost without your love
君の愛なしで迷子になった

Don't trust the man I was
俺だった男を信用しないでくれ

She was the only drug
彼女は唯一の薬だった

That burned away my flaws
俺の傷を焼き尽くすんだ


[Bridge]
She burned away my flaws
彼女は俺の傷を焼き尽くす

You burned away my flaws
君は俺の傷を焼き尽くす

She burned away my flaws
彼女は俺の傷を焼き尽くす


[Verse 2]
Everything never could be like it was
全部が全部 そうなることはなかった

I forgot, never saw
忘れたよ 見ていないし

Living life without love was so dark, it's so real
愛のない生活はとても暗くて リアルだった

Even under the sun I've been freezing
太陽の下でさえ 俺は凍り付いていた

Believe me, I'm losing my trust
信じてくれ 俺は自分を信じられない

Never seen how you leave me, take my heart and run
君がどうやって俺の心を奪って 去って行ったのか見ていない

I'll follow you forever until I catch up
捕まえられるまで 君をずっと追いかけるよ

Breaking me into pieces, you take what you want
俺をバラバラにして 君は欲しいものを取っていった

Never thought I'd be dreaming of you for this long
こんなに長い間 君の夢を見ているとは思わなかった


[Outro]
So fucking long
とても長い

Where have you gone?
君はどこに行ったんだ?

I'm lost without your love
君の愛なしで 俺は迷子になった

Where have you gone?
君はどこに行ったんだ?

She was the only drug
彼女は唯一の薬だった

That burned away my flaws
俺の傷を焼き尽くすんだ