【和訳】Killstation – Orbicularis










 「Orbicularis」は Killstation のアルバム「The two of us are dying」の8番目に収録されています。「Orbicularis」とは瞼を閉じる際に使用される筋肉のことです。彼はこの曲で彼女に対する無条件の愛と、その愛が決して尽きないことを語ります。


[Intro]
I only hope that you die before me
君が俺の目の前で死んでくれることだけを願っている

So you don't have to be all alone
だから君は一人でいる必要なんてないんだ

She's the place that I call my home
彼女は俺の帰る場所だ


[Chorus]
I only hope that you die before me
君が俺の目の前で死んでくれることだけを願っている

So you don't have to be all alone
だから君は一人でいる必要なんてないんだ

I'll never know why she tries to ignore me
どうして彼女が俺を無視しようとするのか分からない

She's the place that I call my home
彼女は俺の帰る場所だ


[Verse]
I got a problem with the way that I see things
俺は物事の見方に問題を抱えている

It's like the fallen only faze when I'm dreaming
夢を見ていると 何だか落ち着かないんだ

I can't recall the last I heard you breathing
最後に君の呼吸を聞いたのを思い出せない

I know we all wish that we'd kill your demons
俺たちはみんな 君の悪魔を殺せることを願っているよ

My tears soak your words every time that I read them
君の言葉を読むたびに 俺の涙が君の言葉に染み込んでいく

You didn't deserve to be hurt for no reason
君は理由もなく傷つけられるような人じゃない

I followed the burn till I learned why you're bleeding
君が血を流している理由を知るまで 俺は燃え続けるよ

And that was what killed me, the pain wasn't needed
それが俺を殺したんだ 痛みは必要なかった

You set the world on fire
君が世界に火を付ける

You'll never close your eyes
君が目を閉じることはない

If love is your desire
もし愛が君の望みなら

Don't wait until I die
俺が死ぬまで待たないでくれ


[Outro]
Till I die
俺が死ぬまで

The pain wasn't needed
痛みは必要なかった

You'll never close your eyes
君が目を閉じることはない

If love is your desire
もし愛が君の望みなら

Don't wait until I die
俺が死ぬまで待たないでくれ

Till I die[×2]
俺が死ぬまで