【和訳】Killstation - Perplexion










 「Perplexion」は Killstation のアルバム「The Two of Us Are Dying」の3番目に収録されています。曲名の「Perplexion」は「困惑」を意味する「Perplection」の別表記です。


[Verse 1]
Time and time again I've been so selfish
何度も 俺はとても利己的だった

I don't wanna be this way, but I can't help it
そんな風にはなりたくなかったけど しょうがなかったんだ

We both wonder why this rainfall feels so endless
どうしてこの雨が降りやまないのか 疑問に思っていた

You can try, but I know that you won't forget this
試してもいいけど 君が忘れることはない


[Chorus]
You never told me that our love was over
君は言っていない 二人の愛が終わっただなんて

I know I'll never get a chance again
分かっている もう二度とチャンスはないことは

I never wanted to be growing colder
こんなに冷たくなりたくなかった

I'll be broken while you'll play pretend
君が遊んでいる間に 俺は傷ついている


[Verse 2]
You know you left me alone here under ground
君は俺を地面の下に置き去りにしたんだ

You can't expect me to bleed without a sound
俺が何の声も上げずに血を流すことは 君は想定していなかった

I wasn't ready to leave this goddamn town
このクソみたいな街を離れる準備はできていなかった

My life is shit when you're not around
君がいないと 俺の人生は最悪だ


[Bridge]
You know you left me alone[×3]
君が俺を置き去りにしたんだ

(you're not around)
君はいない

You know you left me alone
君が俺を置き去りにしたんだ


[×2]
[Chorus]
You never told me that our love was over
君は言っていない 二人の愛が終わっただなんて

I know I'll never get a chance again
分かっている もう二度とチャンスはないことは

I never wanted to be growing colder
こんなに冷たくなりたくなかった

I'll be broken while you'll play pretend
君が遊んでいる間に 俺は傷ついている