【和訳】Breaking Benjamin - Torn in Two













 「Torn in Two」では娘が誘拐され殺された父親の旅を描写しています。「Red Cold River」の続編の位置づけとなっているこの曲ではボロボロの父親が行方不明の娘を見つけようとしています。


[Verse 1]
Is this the way it's gotta be?
これでいいのか?

Ignite the fire inside of me
俺の中の炎に火を付ける

Embrace the life of tragedy
悲劇的な人生を受け入れるんだ

A tide of war and broken dreams
戦いの潮流と壊れた夢


[Chorus]
I am torn in two
俺は二つに引き裂かれている

Hold on, hold on, we're barely alive
待ってくれ 待ってくれ 俺たちは辛うじて生き延びている

I am faded through
やせ細ってしまった

Hold on, hold on, the fallen arise
待ってくれ 待ってくれ  堕ちたものが立ち上がる

I will fight this war for you
君のために 俺はこの戦争を戦い抜く

And let the dawn of love survive
愛の夜明けを助けるんだ

Broken, I crawl back to life
傷ついた俺は 這ってでも生き返るのさ


[Verse 2]
Is this the fate we fall between?
狭間に落ちてしまう運命なのか?

Deface the life inside of me
俺の中の命が汚されていく

Drain the heart of atrophy
萎縮した心臓が弱っていく

And take away the remedy
そして治療薬が奪われる


[Chorus]
I am torn in two
俺は二つに引き裂かれている

Hold on, hold on, we're barely alive
待ってくれ 待ってくれ 俺たちは辛うじて生き延びている

I am faded through
やせ細ってしまった

Hold on, hold on, the fallen arise
待ってくれ 待ってくれ  堕ちたものが立ち上がる

I will fight this war for you
君のために 俺はこの戦争を戦い抜く

And let the dawn of love survive
愛の夜明けを助けるんだ

Broken, I crawl back to life
傷ついた俺は 這ってでも生き返るのさ


[Chorus]
I am torn in two (Please hold on)
俺は二つに引き裂かれている

Hold on, hold on, we're barely alive
待ってくれ 待ってくれ 俺たちは辛うじて生き延びている

I am faded through (Please hold on)
やせ細ってしまった

Hold on, hold on, the fallen arise
待ってくれ 待ってくれ  堕ちたものが立ち上がる

I will fight this war for you (Please hold on)
君のために 俺はこの戦争を戦い抜く

And let the dawn of love survive
愛の夜明けを助けるんだ

Broken, I crawl back to life
傷ついた俺は 這ってでも生き返るのさ


[Outro]
Hold on, rise[×3]
待ってくれ 起き上がるから

Hold on
待ってくれ