【和訳】Brennan Savage - Existential ft. Killstation












 「Existential」は Brennan Savage のアルバム「Badlands」の9番目に収録されています。Killstation が歌っている Hook は OceanLab の「Satellite」から引用されています。


[Verse 1: Brennan Savage]
When will you learn
君はいつ学ぶんだ

That it's gonna be the hard way
困難な道を歩むことになることを

Remember the burn
燃え盛る炎を思いだす

You're still lookin' at the scars
君はまだ傷跡を見ている

There's still ash in the urn
骨壺には遺灰が残っている

When you burnin' in my heart
俺の心の中で 君が燃えているとき

Only lookin' like she love me when I'm playin' my guitar
ギターを弾いているときだけ 俺は彼女に愛されているように思えるんだ

She don't listen to me[×2]
彼女は俺の曲を聞かない

But she listenin' now, I seen her face in the crowd
でも今は彼女は聞いている 俺は群衆の中で彼女の顔を見つけた

Every since I been a child, I been steady goin' wild
子供のころから 俺は着実におかしくなっていった

I could feel it in the air that it's gonna be the night that I die
薄々感じられるようになっていた 俺が死ぬ夜はいつになるかって

That you cry
君は泣く

Maybe if I lie on the ground and I look at the sky
きっと地面に寝そべって 空を見ていたら

I'll be alright
俺は大丈夫なんだ

I'ma call the angels in the night, take me to the light
夜に天使を呼ぶから 俺を光の中に連れて行ってくれ


[Hook: Killstation]
You're a half a world away
君は地球の裏側にいる

But in my mind, I whisper every single word you say
でも心の中で 俺は君が言った言葉をささやくんだ

And before you sleep at night
君が寝る前に

You pray to me, your lucky star, your singing satellite
君は俺に祈る 君の幸運の星 君の歌う衛星


[Outro: Killstation]
It's like footsteps in the snow
それはまるで雪の中の足音

Oh, it's like footsteps in the snow
それはまるで雪の中の足音

I'll follow you everywhere you go
君が向かうところへ どこまでもついていく

Follow me everywhere I go
俺が向かうところについてきてくれ