【和訳】Illenium - With You ft. Quinn XCII










 「With You」は Illenium のアルバム「Ashes」の3番目に収録されています。Quinn XCII はこの曲で、彼女との関係において一歩下がってでも前進することを望み、彼女にもそのことを理解してくれるよう頼みます。


[Intro]
You hate when my head
Hangs low after all
君は嫌なんだね 僕が頭を下げるのが
 
These things you said
君が言ったこと

Trust it's not your fault
君のせいじゃないって信じている

Can’t expect you to understand
君に理解してもらおうとは思っていない

Take it back to when it began
始まった時へ戻るんだ

Had I just followed all my plans
ずっと計画通りだった

I wouldn’t have ended up so lost
迷子にはならなかったんだ

Now we’re both so off
今は二人とも離れ離れになってしまった

And I’m still the one to blame
未だに自分を責めている

Can’t say we’ll stay the same[×2]
変わらないなんて言えないよ


[Chorus]
Baby, baby stay here
ここにいて

I need some time to clear my mind
気持ちを整理する時間が必要なんだ

We both know it’s a problem
僕たちは互いの問題を知っている

When you call me all the time
君がいつも電話してくるときは

And I’ll say
僕はこう言うんだ

I may just need a little bit longer, yeah
もう少し長いほうがいいかもね

I may just need you to be stronger
もっと強くなった方がいいかもね

If I’m not there with you
もし僕が君と一緒にいないなら


[×2]
[Post-Chorus]
If I’m not there with you
もし僕が君と一緒にいないなら

I can’t hold this fight in anymore
これ以上戦い続けることはできない


[Chorus]
Baby, baby stay here
ここにいて

I need some time to clear my mind
気持ちを整理する時間が必要なんだ

We both know it’s a problem
僕たちは互いの問題を知っている

When you call me all the time
君がいつも電話してくるときは

And I’ll say
僕はこう言うんだ

I may just need a little bit longer, yeah
もう少し長いほうがいいかもね

I may just need you to be stronger
もっと強くなった方がいいかもね

If I’m not there with you
もし僕が君と一緒にいないなら


[Outro]
If I’m not there with you[×7]
もし僕が君と一緒にいないなら