【和訳】Kodak Black - Now Time










 「Now Time」は Kodak Black のアルバム「Project Baby 2: All Grown Up」の26番目に収録されています。彼はこの曲で自身のルーツであるハイチをリスペクトしながらボースティングを行います。


[Intro]
Aye, this beat here sound weird as fuck
このビートはマジでおかしく聞こえるぜ

But you know once you start having fun with it, you done with it
でも分かってんだろ 一度楽しみ始めたら 終わりだ

Pop stick 'em top
一番上で鳴らしてやるよ


[Hook]
Told my mama 'bout, night I popped a top
ママに言ったんだけど 夜に俺はトップに立ったんだ

I don't even want the wap, baby I just want the fetty
銃すらいらない 俺が欲しいのは金だけ
(Fetty Wap というラッパーとの言葉遊び)

My lil niggas ready
仲間は準備できている

He did it 'cause I said it
アイツがやった 俺が言ったからな

He so childish, he'll catch a body for some credit
アイツはマジでガキだからな 名声を得るために人を殺すんだ

Young nigga 17
17歳の若造

Shoot you like J.J. Redick
J.J. Redick のようにお前を撃つ
("J.J. Redick" は3ポイントシュートが得意なNBAの選手)

He just young and dumb
アイツは若くて間抜けだ

He don't know where he headed
どこに向かっているか知らない

Polo to the socks
ポロシャツから靴下まで

Popping up out the drop
飛び出て落ちていくんだ

Don't get in the water, nigga we'll crack your melon
水の中には入るなよ お前のメロンをぶっ壊すぞ


[Verse 1]
Everybody around me felons
周りはみんな重犯罪者

Run up on me, it's a dead end
追いかけてくる 行き止まりだ

Why am I doing all this sinning
どうして俺は罪を犯しているんだ

I'm getting tired of repenting
悔い改めるのはもううんざりだ

I seen too much too early
早く見すぎたようだ

I'm getin too much too early
早すぎたんだ

I'm riding around with two 30's
俺は30代の奴ら二人と乗り回している

Got 16 riding around 30's
16になったときは 周りは30代

Me and Lil Soto mad thugging
俺と Lil Soto はまじで狂ったチンピラ

We started off as crash dummies
クラッシュダミーから始めたんだ

Now I be itching to wack something
今は何か悪いものになりたくてたまらない

Now I be itching to bag something
金を稼ぎたくてたまらない

Ima get more time if, I murder the hype
ハイプな奴らを消せば もっと時間を稼げる

I'm staying all nighter, I'm riding with the Bible
徹夜で乗り回している バイブルと一緒に

I'm laying on the pay right now, but I ain't talking to the Messiah
金ならあるけどメシアとは話していない

Mama he just text me though, and I ain't tryna let it go
ママ アイツがメールしてきたけど 俺は手放す気はない

So I'm just trynna let you know, before I go and wet him though
だから教えてやるのさ アイツを血まみれにする前に

So you can pray over me, so you can pray over me
だから俺に祈ってもいいんだぜ

Black Mustang sliding in a rental
レンタルのブラックマスタングで滑走する

Black Mustang riding on a nigga
ブラックマスタングは奴らを轢く

Acting like you official
お前は仕事のように振る舞う

But I know you niggas be bitter
でも知っている お前が冷酷な奴だって

You a rat, you Master Splinter
お前は密告者  Master Splinter だ
("rat"はスニッチの隠語、Master Splinter はニンジャタートルズに出てくるネズミのキャラ)

Grew up like a caterpillar
芋虫のように育って

Flew up went past you niggas
飛び去って お前を置き去りにする

You ain't even on my chapter nigga
お前は俺の章にすら載っていない

No time to grab your fauto
お前のものを奪う時間なんてない

I'm spraying fully auto
フルオートで噴射する

Pulling up Murcielago
ムルシエラゴでやってくる

And I'm firing up this gelato
俺は gelato を焚く
("gelato"はマリファナの株の一種)

I'll going back to hitting licks
泥棒に戻るかな

'Cause it boost up my adrenaline
アドレナリンが上がっているから

My nigga just twinning with twenty
仲間は20人もペアになっている

But he coming back and peeling it
でもアイツは戻ってきて 皮をむくんだ

Free all my Z's in the chain gang
鎖につながれている仲間を解放してくれ
("Z's"はハイチ移民が仲間を呼ぶときに使用するスラング)

We don't gang bang but we bang gang
俺たちは輪姦なんかしない バンバン撃ちまくるだけ

Everybody with me on the same thing
俺と一緒にいるやつは みんな同じ子としている

Yea, you can call it synonym
ああ 同義語と呼んでくれて構わない

I ain't got to write no text message
テキストメッセージは書かない

If you try me I'm sending them
送ってくるなら書くけどさ

I ain't got to write no threat message
脅し文句は書けないんだ

If you try me, I'm sending them
送ってくるなら 書くけどさ

Lil nigga he a fool
若造はマジでバカ

He done dropped out of school
アイツは学校をやめた

He just want to ride with the tool
ただ武器を持って乗り回したいだけなんだ

I remember I was you
覚えているよ 俺がお前の立場だった時のこと

I can't tell you what to do
お前がどうすればいいかなんてわからない

'Cause you gonna do what you want to do
だって自分のやりたいことをやるんだから

You wanna know how it feels, to give a fuck nigga the blues
どんな気持ちか知りたいんだろ 黒人にブルースを聞かせるのはどういうことか

You wanna be Sniper Gang too
お前もスナイパーギャングになりたいんだろ

You wanna be down with the crew
クルーと一緒に踊りたいんだろ

I know you just wanna be cool
分かっている ただクールになりたいことも

I had to ride with you too
俺も一緒に乗らなきゃだめだ

I told you go hit that dude
アイツを殴れって言っただろ

How you know you hit that fool
どうやってその馬鹿を殴ればいいか知っているか

You said you heard about it in school
お前は学校で聞いたって言ったよな

I had to slide with you too
俺もお前と一緒に滑走しなきゃダメだな

Everybody with me on voodoo
みんな一緒に まるでゾンビだ

Ima drop a nigga like doodoo
クソみたいに落っことすんだ

Mama I'm going cuckoo
ママ 俺は狂うよ

I done lost all my noodles
ヌードルは全部食べちゃった

I done lost all my marbles
理性が全部吹き飛んだ

I just want to go full throttle
フルスロットルで行きたいだけ

I wanna marry Reginae Carter
Reginae Carter と結婚したい

Would you give me a daughter
お前の娘をくれないか?


[Outro]
I'm on that Effen vodka
Effen vodka を飲んでいる

What's your effing problem
何か問題あるか

We'll come see about you
お前に会いに行く

And we ain't gonna tweet about you
お前のことをツイートするつもりはない

Me and JD the mobsters
俺とJDはマフィアだ

Shotgun Pete behind us
俺たちの後ろには Shotgun Pete がいる

My whole team got yoppers
仲間は全員サブマシンガンを持っている

Infrared beam on your noggin
赤外線センサーをお前の鼻にあてる

Nigga we Z's, we zombies
俺たちは Z's ゾンビさ

Nigga we Z's, we monsters
俺たちは Z's モンスターさ

Nigga do you need a stylist
スタイリストが必要か

'Cause we'll come pop your collar
俺たちがお前の襟を開けてやるよ

Got flame like Waka Flocka
Waka Flocka のような火を手に入れた
(Waka Flocka Flame というラッパーがいる)

You outchea smoking flakka
お前はそこで入浴剤でも食ってろ

Im out here getting guala
俺はここで金を手に入れる

Everyday we eating lobster
俺たちは毎日ロブスターを食っている

Nigga we ain't even starving
俺たちは飢えていない

I be having dreams about robbing
奪うことを夢見ている

Nigga I be feening about it
俺は渇望しているんだ

I dont even need no A&R
A&Rすら必要ない

I was 15 with a AR
俺は15のときに Colt AR-15 を持っていた