【和訳】Marcus & Martinus - Remind Me












 「Remind Me」は Marcus & Martinus のアルバム「Moments」の11番目に収録されています。彼らはこの曲で、彼らの故郷であるノルウェー北部の町 Trofors にいたときのことを思い出します。


[Verse 1]
Remind me where we used to go
僕たちがよく行っていた場所を思い出す

We were dancing to the break of dawn
朝日が昇るに合わせて踊っていた

You took me high you took me low
君は僕を気持ちよくさせたり落ち込ませたりする

We were dancing to the radio
ラジオから流れてくる曲に合わせて踊っていた

Remind me where we used to go
僕たちがよく行っていた場所を思い出す

We got lost in our favorite song
お気に入りの曲に夢中になっていた

I never never wanna know
知りたくないよ

If we ever ever let this go
僕たちが別れるかどうかなんて


[×2]
[Pre - Chorus]
All we had was love
僕たちには愛しかなかった

You took me higher
君が高みへと連れて行ってくれた

Gave me that sweet, sweet fire
甘美な炎を灯してくれた

In the setting sun
太陽が沈むさなかに

The tide got higher
潮が満ちてきて

And we caught fire
僕たちは熱狂したんだ


[Chorus]
We were dancing to the radio
ラジオから流れてくる曲に合わせて踊っていた


[Verse 2]
Remind me where we used to go
僕たちがよく行っていた場所を思い出す

We were dancing to the beat of love
愛のリズムに合わせて踊っていた

We took it high we took it slow
僕たちはハイになってのんびりしていた

We were dancing to the radio
ラジオから流れてくる曲に合わせて踊っていた

Remind me where used to go
僕たちがよく行っていた場所を思い出す

We got lost in our favorite song
お気に入りの曲に夢中になっていた

I never never wanna know
知りたくないよ

If we ever ever let this go
僕たちが別れるかどうかなんて


[×2]
[Pre - Chorus]
All we had was love
僕たちには愛しかなかった

You took me higher
君が高みへと連れて行ってくれた

Gave me that sweet, sweet fire
甘美な炎を灯してくれた

In the setting sun
太陽が沈むさなかに

The tide got higher
潮が満ちてきて

And we caught fire
僕たちは熱狂したんだ


[Chorus]
We were dancing to the radio
ラジオから流れてくる曲に合わせて踊っていた


[Outro]
Ain't nobody
誰もいない

There ain't nobody
誰もいない

There ain't nobody like you
君みたいなやつはいない


[×4]
Because there ain't nobody
だって誰もいないから

There ain't nobody
誰もいない

There ain't nobody like you
君みたいなやつはいない