【和訳】YUNGBLUD - Weird!











 「Weird!」は YUNGBLUD が事故で母親を亡くしたショックで希死念慮を抱え苦しんでいた時期に書かれました。曲自体は2019年の12月に製作されたそうですが、内容はウイルスの感染拡大で世界中が混乱している2020年の状況に合致していると言えるのではないでしょうか。


[Verse 1]
I can't sleep, at this time
こんな時間に 眠れないんだ

I got Jesus on my mind
イエス様のことが気になって仕方がない

And everybody seems to like him
みんな彼のことが好きなようだ

I can't think, I can't lie
考えることも 嘘をつくこともできない

I feel anxious all the time
不安ばかりが募っていく

If I smiled I would be lying
俺が笑っても 嘘になってしまう


[Pre-Chorus]
Only those who are asleep don't make mistakes, get no critique
眠っている奴だけが失敗しない 批判されないんだ

Seems everybody's worried 'bout the things that we are thinking
誰もが自分の考えることを 心配しているようだ

And when the remedy's the enemy
救済が敵になるとき

Hide self-deprecation up your sleeve
謙遜を袖の下に隠して

And self-serving friends who leave when you are sinking
君が沈んでいるときに去って行く自分勝手な友人も


[Chorus]
Come hold my hand, hold it tight
俺の手を掴んで しっかりと握って

We're in a weird time of life
俺たちは異様な時代に生きている

Don't wreck your brain
頭をぐちゃぐちゃにするなよ

It'll be alright
大丈夫だ

We're in a weird time of life
俺たちは異様な時代に生きている


[Verse 2]
I want luck, I want love
欲しいのは運 欲しいのは愛

Sharing earphones on the bus
バスの中でイヤホンを共有する

And wake up next to you in Glasgow
グラスゴーで目覚めると 隣に君がいる

Some days I'll laugh, one day I'll cry
笑う日もあれば 泣く日もある

See my mum and father die
ママとパパが死んでも

But the sun will shine tomorrow
明日には太陽が輝くのさ


[Pre-Chorus]
Only those who are awake will make mistakes then learn to face
目を覚ましたものだけが 過ちを犯してから それに向き合うことを学ぶ

Everybody worried about the things that we are thinking
誰もが自分の考えることを 心配しているようだ

And the enemy's the remedy
敵は救済なんだ

Take the self-deprecation from up your sleeve
袖の下から謙遜を取り出して

And say "Fuck the friends who leave when you are sinking"
こう言ってやるのさ 「沈んでいるときにいなくなる友達なんてクソくらえ」って


[Chorus]
Come hold my hand, hold it tight
俺の手を掴んで しっかりと握って

We're in a weird time of life
俺たちは異様な時代に生きている

Don't wreck your brain
頭をぐちゃぐちゃにするなよ

It'll be alright
大丈夫だ

We're in a weird time of life[×2]
俺たちは異様な時代に生きている

Weird time of life[×2]
異様な時代に生きている