【和訳】Lil Tjay - Shoot for the Stars ft. Fivio Foreign










 「Shoot for the Stars」は Lil Tjay のアルバム「State of Emergency」の3番目に収録されています。彼はこの曲で、自身の過酷な過去とニューヨークのラップゲームにおける自身の立ち位置について語ります。


[Chorus: Lil Tjay & Fivio Foreign]
I'ma shoot for the stars[×6]
俺は星を撃ち抜くんだ


[Verse 1: Fivio Foreign]
We gon' do it for bro and 'em (Bro and 'em)
仲間のためにやるんだ

We don't know 'em, we don't go with them (Nah) Uh, baow (Uh)
アイツらのことなんか知らない 奴らとはつるまない

We see an opp and we blowin' 'em (Blowin' 'em), down
敵を見かけたら ぶっ放すんだ

Down, uh (Uh), All the fame I done found (Found)
俺の名声は 全部俺がやってきたことだ

They gon' talk behind your back (Facts)
お前の後ろで奴らが話している

In your face, they don't never make a sound (Ayy, ayy)
ざまあみろ 奴らは音も立てない

All of this money I can count (All of this money I can count)
稼いだ金を数え上げる

Old bitches comin' back around (Ayy)
昔のビッチがやってくる

We see an opp and we back him down, baow (Ayy, ayy, ayy)
敵を見かけたら ぶっ放すんだ

Woo, we ain't lettin' up, uh (We ain't lettin' up)
俺たちは止まらないぜ

I think a fuck nigga set him up (Ayy)
アイツがはめたんだ

I wish that brodie had better luck, baow (Ayy, ayy, ayy)
アイツにもっと運あったらよかったのにな

Uh, we ain't stoppin' 'til they fed of us (Nah), uh (Uh)
飽きるまで俺たちは止まらない

Woo (Yeah), they'll never get ahead of us (Never, uh, woo)
絶対に先を越されない

I get the money and level up[×2]
俺たちは金を稼いでレベルアップするんだ


[Chorus: Lil Tjay & Fivio Foreign]
I'ma shoot for the stars[×6]
俺は星を撃ち抜くんだ


[Verse 2: Lil Tjay]
Where I come from, it's war, so right now, I'm just vibin'
俺の故郷は戦場だった だから俺はここで楽しんでいるのさ

Eighteen, I'm a trench kid, where I come from, they evil, conniving
18歳 俺は塹壕に住んでいるガキ 俺の故郷には邪悪で狡猾な奴らがいる

You don't really want smoke with us, someone gon' end up dyin'
俺たちと一緒にタバコを吸わないほうがいい 誰かが死ぬことになるぞ

Catch an opp, it's a man down, straight drillin', ain't with all the cryin'
敵を捕まえて ぶっ倒す 直球のドリルだ 泣くなよ

'Member them nights I was starvin'
腹を空かせていた夜のことを思い出す

'Member them nights it was cold
寒かった夜のことを思い出す

'Member them nights I had nobody
仲間が誰もいなかった夜のことを思い出す

Walkin' home, it was me and my pole
家に帰った 俺は銃を携えていた

Think I'm a rapper, don't try, 'cause I'm really on go
俺はラッパー何だと思う 試すなよ 俺はマジだから

I ain't really gon' say too much right now, I'm just lettin' you know
今は多くを語るつもりはない ただ知ってほしいだけなんだ

They saw the come-up like, "How, how, how?" (Gang)
奴らは「どうやって?」てな感じで俺の成り上がりを見ていた

Pop out, I'm drippin' like, "Wow, wow, wow" (Drip)
俺は飛び出して 輝いてるんだ

Niggas try copy my style, style, style (My style)
奴らが俺のスタイルを真似しようとする

Niggas ain't solid, they foul, foul, foul (They foul)
奴らに中身はない 反則だよ


[Chorus: Lil Tjay]
I'ma shoot for the stars[×6]
俺は星を撃ち抜くんだ