【和訳】Bohnes - Ugly Habits











 コロナウイルス災禍の真っ只中に Bohnes がリリースした「Ugly Habits」が世相を反映していると考えるのが、深読みのし過ぎでないことは確かです。フィクションよりも酷い人々の様相を歌いながら、それでも彼は希望を捨てません。


[Intro]
Cause I've got habits and you’ve got habits
だって俺にもお前にも本性があるから

Ugly habits, yeah, yeah, yeah
醜い本性が

There's no magic, only sadness
魔法なんてない 悲しみだけだ

Still we grab it, yeah, yeah, yeah
それでも俺たちは手を伸ばす


[Verse 1]
This about survival
これは生き残るためさ

Tore too many pages out the Bible, viral
聖書から多くのページを引き裂くのが流行りなんだ

Why we all be living in denial? in style
どうして俺たちは否定の中で生きているんだ? 流行なのか

Then my mama checkin for my vitals
するとママは俺の様態を確認するんだ

Spiral, wow I'm walking miles for a vile, to smile
ぐるぐると 俺は最低な場所を歩いている 笑うためにね

Scared one day she’s gonna have to dial
恐れているんだ いつか彼女が連絡しないといけなくなることに

File , one day I'ma end up on the tile
結局のところ いつか俺は遊びにでかけてしまうんだ

The scary part is that I know I'm not alone
恐ろしいのは 自分が孤独じゃないと理解してしまうこと

Cause all of my friends, they all got stories of their own
だって俺の友達はみんな 自分の物語を持っているからな


[Chorus]
Cause I've got habits and you've got habits
だって俺にもお前にも本性があるから

Ugly habits, yeah, yeah, yeah
醜い本性が

There's no magic, only sadness
魔法なんてない 悲しみだけだ

Still we grab it, yeah, yeah, yeah
それでも俺たちは手を伸ばす

Why do this to ourselves?
どうしてこんなことしてしまうんだ?

When it's gonna pull us straight to hell
地獄に落ちるときに限ってさ

I've got habits and you’ve got habits
俺にもお前にも本性がある

Ugly habits, yeah, yeah, yeah
醜い本性が


[Verse 2]
All my friends are faded
友達はみんな消えていった

I’m afraid that they ain't gonna make it
残念だけど 彼らは無理だろうね

Praying, they ain’t go on permanent vacation, to Satan
祈っているよ  彼らが永遠の眠りにつかないことを サタンに向けて

Just because their souls were feeling naked
魂を丸裸にされたような気分になったからと言って

Wasted, cause I know their demons probably staying
意味ないんだ だって奴らの中にはまだ悪魔が住んでいるから

Laying six feet under, I ain't talking basement
6フィートの地下に横たわっている 地下室のことじゃない

Chasing something that they wish that they were tasting
以前は当たり前のように味わっていたものを 追い求める

I know they worry bout me too, I'm never home
分かっている 彼らも俺のことを心配しているのを 俺は帰らない

Cause they all know that I've got stories of my own
だってみんな知っているから 俺には俺の物語があるって


[Chorus]
Cause I’ve got habits and you've got habits
だって俺にもお前にも本性があるから

Ugly habits, yeah, yeah, yeah
醜い本性が

There's no magic, only sadness
魔法なんてない 悲しみだけだ

Still we grab it, yeah, yeah, yeah
それでも俺たちは手を伸ばす

Why do this to ourselves?
どうしてこんなことしてしまうんだ?

When it's gonna pull us straight to hell
地獄に落ちるときに限ってさ

I've got habits and you’ve got habits
俺にもお前にも本性がある

Ugly habits, yeah, yeah, yeah
醜い本性が


[Bridge]
It ain't too late to save us
俺たちを救うには遅くないさ

Ain't too late to save us
俺たちを救うには遅くない

Ain't too late to save us now
俺たちを救うにはまだ遅くないさ

It ain't too late to save us
俺たちを救うには遅くないさ

Ain't too late to save us
俺たちを救うには遅くない

Ain't too late to save us now
俺たちを救うにはまだ遅くないさ

Cause I've got habits and you've got habits
だって俺にもお前にも本性があるから

Ugly habits, yeah, yeah, yeah
醜い本性が

There's no magic, only sadness
魔法なんてない 悲しみだけだ

Still we grab it, yeah, yeah, yeah
それでも俺たちは手を伸ばす


[Chorus]
Cause I've got habits and you've got habits
だって俺にもお前にも本性があるから

Ugly habits, yeah, yeah, yeah
醜い本性が

There's no magic, only sadness
魔法なんてない 悲しみだけだ

Still we grab it, yeah, yeah, yeah
それでも俺たちは手を伸ばす

Why do this to ourselves?
どうしてこんなことしてしまうんだ?

When it's gonna pull us straight to hell
地獄に落ちるときに限ってさ

I've got habits and you’ve got habits
俺にもお前にも本性がある

Ugly habits, yeah, yeah, yeah
醜い本性が


[Outro]
I've got habits and you've got habits
俺にもお前にも本性がある

Ugly habits, yeah, yeah, yeah
醜い本性が