【和訳】Avicii - Friend of Mine (Ft. Vargas & Lagola)










この曲のボーカルを勤めている Vargas & Lagola は二人とも様々なEDMアーティストとコラボしており Avicii の代表曲でもある"Hey Brother" や "The Days"を共同でプロデュースしています。








Hey, do you remember we said, "Hello"
ねえ 君は僕たちが交わした挨拶を覚えている?

And you asked me about my Levi's t-shirt
君がリーバイスのTシャツについて尋ねたことも

Said, "You are a friend of mine"
君は僕の友達だって言ったことも

My, oh my
僕の

You must have saved me 'bout a thousand times
君はいつも僕を救ってくれた

I wouldn't be the one I am today
今日僕はいなかっただろう

If you hadn't been a friend of mine
君が僕の友達じゃなかったら


I ain't misbehaving, I'm just telling you the truth
冗談じゃない 君に真実を伝えているだけ

Take my love for granted
僕が君に与える愛は

Yeah, I'd give it all to you
全て当然のものさ

Make me count for something
僕に何かしらの価値を与えてくれた

Yeah, I feel it in my heart
ああ 分かってる

God only knows what I'd have been
僕の後悔は神様だけが知っている

If you hadn't been a friend of mine
もし君が僕の友達じゃなかったら


Hey! I haven't seen around since high school
高校以来会ってないなあ

How you doing, do you still remember me?
君は何してるの? 僕のことを覚えてる?

Are you still a friend of mine?
君は今も僕の友達?

Guess you're still a friend of mine[×2]
君はまだ僕の友達だと思っているよ

Now I see why I get nervous when you look at me
君に見られると緊張する理由が分かるよ

It's like your eyes are trying to tell me something
君の目が僕に何か伝えようとしているからだろうね

That you're more than just a friend of mine
君は僕の友達以上の存在だよ

That you're more than just a friend of mine, oh my
君は僕の友達以上の存在だよ


I ain't misbehaving, I'm just telling you the truth
冗談じゃない 君に真実を伝えているだけ

Take my love for granted
僕が君に与える愛は

Yeah, I'd give it all to you
全て当然のものさ

Make me count for something
僕に何かしらの価値を与えてくれた

Yeah, I feel it in my heart
ああ 分かってる

God only knows what I'd have been
僕の後悔は神様だけが知っている

If you hadn't been a friend of mine
もし君が僕の友達じゃなかったら

misbehave : 不作法に振る舞う
count for : 価値がある