【和訳】Kygo & Justin Jesso – Stargazing













  この曲を歌っている Justin Jesso はLA出身のシンガーソングライターです。彼はスティーヴィー・ワンダー、マイケル・ジャクソン、アース・ウィンド・アンド・ファイアー、レイ・チャールズからインスピレーションを得て10歳の時に曲を書き始めたそうです。





You're saying this hopeless, that I should hope less
君は僕にそんな期待するべきじゃないって言っている

Heaven can help us, well maybe "she" might
天国が僕たちを助けてくれる きっと彼女がやってくれる

You say it's beyond us, what is beyond us?
君はそれは僕たちには手に余るって言うけど それは何のこと?

Let's see and decide
見てから決めてよ

We've been meteoric, even before this
僕たちは前から流星だった

Burns half as always, twice as bright
いつも半分燃えていて とても輝いていた

So if it's beyond us, then it's beyond us
だからもし僕たちには手に余ることなら

Lets see and decide
見てから決めよう


And I will still be here, stargazing
僕はまだここにいて 星を眺めている

I'll still look up, look up
まだ見上げている

Look up for love
愛を見上げている

I will still be here, stargazing
僕はまだここにいて 星を眺めている

I'll still look up, look up
まだ見上げている

Look up for love
愛を見上げている


[×4]
Don't you, give up, for me
僕のために諦めないで

Don't fall, don't give up, for love
愛に心を奪われたり 諦めたりしないで


I'm trying to save us, you don't wanna save us
僕は二人の関係をどうにかしようとしているのに 君それを望まないんだね

You blame human nature, and say it's unkind
君は人間性を責める 親切じゃないって

Let's make up our own minds, we've got our whole lives
そろそろ決断しないとね 全て僕たちにの人生だから

Let's see and decide, decide
見て決めようよ


And I will still be here, stargazing
僕はまだここにいて 星を眺めている

I'll still look up, look up
僕はまだ見上げている

Look up for love
愛を見上げている

Stars don't disappear, they keep blazing
星々が消えることはなく 輝き続ける

Even when the night is over
たとえ夜が終わっても

And I will still be here, stargazing
僕はまだここにいて 星を眺めている

I'll still look up, look up
僕はまだ見上げている

Look up for love
愛を見上げている

Stars don't disappear, they keep blazing
星々が消えることはなく 輝き続ける

Even when the night is over
たとえ夜が終わっても

That's how I find the light
そうやって僕は光を見つけたんだ


Don't you, give up, for me
僕のために諦めないで

Don't fall, don't give up, for love
愛に心を奪われたり 諦めたりしないで

That's how I find the light
そうやって僕は光を見つけたんだ


[×3]
Don't you, give up, for me
僕のために諦めないで

Don't fall, don't give up, for love
愛に心を奪われたり 諦めたりしないで


[×2]
Don't you, give up, for me
僕のために諦めないで

Don't fall, don't give up, for love
愛に心を奪われたり 諦めたりしないで

That's how I find the light
そうやって僕は光を見つけたんだ


meteoric : 流星の、隕石の
human nature : 人間性
make up one's mind : 決める