【和訳】Kygo, Oliver Nelson - Riding Shotgun ft. (Bonnie McKee)











 この曲に参加している Bonnie McKee は Katy Perry の「California Gurls」や「Roar」など数々の代表曲を作曲している実力のあるシンガーソングライターです。






I love you more than money
お金よりも愛しているよ

Love more than dope
麻薬よりも愛しているよ

No, I can't tell but
だけどそれを伝えられないの

But if it came down to it
だけどもし結局

Up against the ropes
抗うときがくるなら

Hop me in your car now
あなたの車に乗り込むよ


Gonna just come out and say it
抜け出して言いたい

Nothing for the both us is crazy
私たちにとって狂ってることは別になんてことはない

But I love you anyhow
だけどとにかくあなたを愛しているよ

It's just how we get down
それが私たちのやり方

One of us lost and the other is found
私たちは一部を失って他を見つけたの

And I found myself a partner
自分自身がパートナーなんだ

Even though it's getting darker
たとえ暗くなっても

If you feel like hope is gone
もしあなたが希望を見出せなくなっても

We can make it to dawn
私たちは夜明けを迎えられる

Baby, we just gotta keep holding on
だから諦めちゃいけないの


Oh, let me go, don't let me go
置いていかないで

I can't take it
私じゃ無理なの

'Cause I got to be the one that's riding shotgun
だって私は助手席に乗らないといけないから

You know that I'm your ride or die
私はあなたのためならなんだってできる

So quit thinking
だから考えるのをやめた

'Cause I got to be the one that's riding shotgun[×2]
だって私は助手席に乗らないといけないから


I hate your taste in music
あなたの音楽の好みが嫌い

Hate it when you smoke
あなたがタバコを吸うときも嫌い

But your kiss is fire
だけどあなたのキスは私を興奮させる

And if I said I'd leave you
もし私があなたと別れるって言ったら

If I said it goes
居なくなるって言ったら

Don't you think I lie?
あなたは私が嘘をついていると思うのかな?


Gonna just come out and say it
抜け出して言いたい

Nothing for the both us is crazy
私たちにとって狂ってることは別になんてことはない

But I love you anyhow
だけどとにかくあなたを愛しているよ

It's just how we get down
それが私たちのやり方

One of us lost and the other is found
私たちは一部を失って他を見つけたの

And I found myself a partner
自分自身がパートナーなんだ

Even though it's getting darker
たとえ暗くなっても

If you feel like hope is gone
もしあなたが希望を見出せなくなっても

We can make it to dawn
私たちは夜明けを迎えられる

Baby, we just gotta keep holding on
だから諦めちゃいけないの


Oh, let me go, don't let me go
置いていかないで

I can't take it
私じゃ無理なの

'Cause I got to be the one that's riding shotgun
だって私は助手席に乗らないといけないから

You know that I'm your ride or die
私はあなたのためならなんだってできる

So quit thinking
だから考えるのをやめた

'Cause I got to be the one that's riding shotgun[×2]
だって私は助手席に乗らないといけないから


You can't let me go
あなたは私から離れられない

I'm your radio
私はあなたのラジオ

Keep on turning me up
私の気分を上げる

Oh, you can't let me go
あなたは私から離れられない

I'm your radio
私はあなたのラジオ

Keep on turning me up
私の気分を上げる


anyhow : とにかく
riding shotgun : 助手席に座る
ride or die : その人のためならなんだってできる
quit : やめる