【和訳】Bohnes – Six Feet Under













  この曲のMVは奈良のドリームランドで撮られました。今もうありませんが、この遊園地は閉園された後、廃墟マニアの間で人気のスポットとして、海外からもやってくる人がたくさんいました。







[Verse 1]
I was dead to you
君のことが嫌いだった

You were dead to me
君も僕のことを嫌っていた

Call it black and blue
青あざができるまで殴り合った

Go down easily
簡単に転げ落ちていった

I think I lost myself
自分を見失っていたんだと思う

Am I too far gone?
もう取り返しのつかないところまで来たのかな?

You met someone else
君は他の誰かと出会った

And it's been so damn long, babe
とても長かったよ


[Pre-Chorus 1]
Want you to want me
君が僕を望んでいてほしい

Want you to need me
君が僕を必要としていてほしい

I swear that's the truth
本当のことさ

Hoping you call me
僕を呼んでほしい

Know when you see me
君が見ているのは知っている

I'll be there for you
僕は君のすぐそばにいるよ

I was dead to you
君のことが嫌いだった

You were dead to me
君も僕のことを嫌っていた

We were black and blue[×2]
僕たちは青あざだらけだった


[Chorus]
Our love is six feet under
僕たちの愛は亡くなったんだ

Yeah it makes me wonder
考えてしまうよ

We could resurrect it tonight
今夜それを生き返らせることができるんじゃないかって

It's been an endless slumber
それは終わらない眠り

Fools when we were younger
若い時の僕らは愚かだったよ

Never should have said our goodbyes
さよならなんて言うべきじゃなかったね

So baby won't you lay me down
だから今夜は君を寝かさない

Pull my heart right out the ground
地面の下から僕の心を掘り起こすよ

Our love is six feet under
僕たちの愛は亡くなったんだ

Yeah it makes me wonder
考えてしまうよ

We could resurrect it tonight
今夜それを生き返らせることができるんじゃないかって


[Verse 2]
Cemetery love
墓地に眠る愛

Smoke inside our lungs
肺の中の煙

I could use your touch
君に触れたいんだ

Damn I'm such a lush
僕はとても酒を飲んでいた

In this moonlit dance
月明りに照らされて踊る

Give me one more chance
もう一度チャンスをくれ

Been sleeping with your ghost every night
毎晩君の亡霊ともに眠っているよ


[Pre-Chorus 2]
Want you to want me
君が僕を望んでいてほしい

Want you to need me
君が僕を必要としていてほしい

I swear that's the truth
本当のことさ

Hoping you call me
僕を呼んでほしい

Know when you see me
君が見ているのは知っている

I'll be there for you
僕は君のすぐそばにいるよ

Cemetery love
墓地に眠る愛

Smoke inside our lungs
肺の中の煙

I could use your touch[×2]
君に触れたいんだ


[Chorus]
Our love is six feet under
僕たちの愛は亡くなったんだ

Yeah it makes me wonder
考えてしまうよ

We could resurrect it tonight
今夜それを生き返らせることができるんじゃないかって

It's been an endless slumber
それは終わらない眠り

Fools when we were younger
若い時の僕らは愚かだったよ

Never should have said our goodbyes
さよならなんて言うべきじゃなかったね

So baby won't you lay me down
だから今夜は君を寝かさない

Pull my heart right out the ground
地面の下から僕の心を掘り起こすよ

Our love is six feet under
僕たちの愛は亡くなったんだ

Yeah it makes me wonder
考えてしまうよ

We could resurrect it tonight
今夜それを生き返らせることができるんじゃないかって


[Bridge]
So can we bring it back to life?
だったら僕たちは生き返ることができるのかな?

Can we bring it back to life?
僕たちは生き返ることができるのかな?

Zombie, zombie, zombie, zombie
ゾンビみたいにさ

Can we bring it back to life?[×2]
僕たちは生き返ることができるのかな?

Zombie, zombie, zombie, zombie
ゾンビみたいにさ


[Chorus]
Our love is six feet under
僕たちの愛は亡くなったんだ

Yeah it makes me wonder
考えてしまうよ

Maybe We could resurrect it tonight
きっと今夜それを生き返らせることができるんじゃないかって

It's been an endless slumber
それは終わらない眠り

Fools when we were younger
若い時の僕らは愚かだったよ

No we never should have said our goodbyes
さよならなんて言うべきじゃなかったね

So baby won't you lay me down
だから今夜は君を寝かさない

Pull my heart right out the ground
地面の下から僕の心を掘り起こすよ


Our love is six feet under
僕たちの愛は亡くなったんだ

Yeah it makes me wonder
考えてしまうよ

We could resurrect it tonight
今夜それを生き返らせることができるんじゃないかって

It's been an endless slumber
それは終わらない眠り

Fools when we were younger
若い時の僕らは愚かだったよ

Never should have said our goodbyes
さよならなんて言うべきじゃなかったね

So baby won't you lay me down (baby won't let you lay me down)
だから今夜は君を寝かさない

Pull my heart right out the ground (pull my heart right out the ground)
地面の下から僕の心を掘り起こすよ


Our love is six feet under
僕たちの愛は亡くなったんだ

Yeah it makes me wonder
考えてしまうよ

We could resurrect it tonight
今夜それを生き返らせることができるんじゃないかって


is dead to one's : 嫌いだ、関わりたくもない
black and blue : 青あざのできるほど
too far gone : 手遅れ
six feet under : 埋葬された、死去(死体を埋める穴の深さは6フィート)
resurrect : 生き返らせる
cemetery : 墓地
could use : 必要
lush : 大酒飲み
moonlit : 月明りに照らされて
bring it back to life : 生き返る