【和訳】Troye Sivan – Bloom









 若さと純潔さが美徳とされた18世紀以来、花は性のシンボルとみなされるようになりました。この時代の植物学者である  Carl Linneaus は植物は人間と同じように繁殖すると述べています。






[Verse 1]
Take a trip into my garden
庭園に行こう

I've got so much to show ya
君に見せたいものがたくさんあるんだ

The fountains and the waters
噴水と水

Are begging just to know ya
君のことだけが知りたいんだ


[Refrain]
And it's true, baby
それは本当だよ

I've been saving this for you, baby
これを君のためにとっておいたんだ


[Verse 2]
I guess it's something like a fun fair
それは遊園地みたいなものだと思う

Put gas into the motor
モーターにガスを入れる

And boy I'll meet you right there
そしてそこで君と出会うんだ

We'll ride the rollercoaster
ジェットコースターに乗る


[Refrain]
And it's true, baby
それは本当だよ

I've been saving this for you, baby
これを君のためにとっておいたんだ


[Pre-Chorus]
I need to
必要なんだ

Tell me right before it goes down
落ちる前に 自分に言い聞かせるんだ

Promise me you'll
約束してほしい

Hold my hand if I get scared now
もし僕が怯えているときは 手を握っていてほしい

Might tell you to
君に言うかもしれない

Take a second, baby, slow it down
時間をかけて ゆっくりと

You should know I, you should know I
君は僕のことを知るべきなのさ


[Chorus]
(Yeah I bloom) I bloom just for you
ああ 僕は君のためだけに花開く

(I bloom) just for you
君のためだけに花開く

(Yeah I bloom) I bloom just for you
ああ 僕は君のためだけに花開く

(I bloom) just for you
君のためだけに花開く

Come on, baby, play me like a love song
来て ラブソングのようにやってみて

Every time it comes on
それはやってくるたびに

I get this sweet desire
甘い欲望が湧き上がる

(Yeah I bloom) I bloom just for you
ああ 僕は君のためだけに花開く

(I bloom) just for you
君のためだけに花開く


[Verse 3]
Now it's the perfect season
今は完璧な季節

Yeah, let's go for it this time
さあ 行こう

We're dancing with the trees and
木々と共に踊っている

I've waited my whole life
ずっと僕は待っていたんだ


[Refrain]
And it's true, baby
それは本当だよ

I've been saving this for you, baby
これを君のためにとっておいたんだ


[Pre-Chorus]
I need to
必要なんだ

Tell me right before it goes down
落ちる前に 自分に言い聞かせるんだ

Promise me you'll
約束してほしい

Hold my hand if I get scared now
もし僕が怯えているときは 手を握っていてほしい

Might tell you to
君に言うかもしれない

Take a second, baby, slow it down
時間をかけて ゆっくりと

You should know I, you should know I
君は僕のことを知るべきなのさ


[Chorus]
(Yeah I bloom) I bloom just for you
ああ 僕は君のためだけに花開く

(I bloom) just for you
君のためだけに花開く

(Yeah I bloom) I bloom just for you
ああ 僕は君のためだけに花開く

(I bloom) just for you
君のためだけに花開く

Come on, baby, play me like a love song
来て ラブソングのようにやってみて

Every time it comes on
それはやってくるたびに

I get this sweet desire
甘い欲望が湧き上がる

(Yeah I bloom) I bloom just for you
ああ 僕は君のためだけに花開く

(I bloom) just for you
君のためだけに花開く


[Bridge]
Just for you
君だけのために

I bloom just for you[×2]
僕は君のためだけに花開くよ
Baby, baby, I've been saving this for you, baby[×2]
これを君のためにとっておいたんだ


[Chorus]
(Yeah I bloom) I bloom just for you
ああ 僕は君のためだけに花開く

(I bloom) just for you
君のためだけに花開く

(Yeah I bloom) I bloom just for you
ああ 僕は君のためだけに花開く

(I bloom) just for you
君のためだけに花開く

Come on, baby, play me like a love song
来て ラブソングのようにやってみて

Every time it comes on
それはやってくるたびに

I get this sweet desire
甘い欲望が湧き上がる

(Yeah I bloom) I bloom just for you
ああ 僕は君のためだけに花開く

(I bloom) just for you
君のためだけに花開く


[Outro]
Just for you
君だけのために

I bloom just for you[×2]
僕は君のためだけに花開くよ

fountain : 噴水
fun fair : 遊園地
rollercoaster : ジェットコースター