【和訳】Avicii - Hope There's Someone (Ft. Linnea Henriksson)















 この曲は Antony and the Johnsons の「Hope There's Someone」を Linnea Henriksson がカバーした曲のリミックスです。いわゆるカバーのカバーです。







[Verse 1]
Hope there's someone who'll take care of me
誰か私の世話をしてくれる人がいたらなあ

When I die, will I go?
私が死ぬときは 私はいなくなるのかな?

And hope there's someone who'll set my heart free
誰か私を自由にしてくれる人がいたらなあ

Rest alone when I'm tired
疲れたときは一人にさせて


[Pre-Chorus]
There's a ghost on the horizon
亡霊が地平線に立っている

When I go to bed
私がベッドから起き上がると

How will I fall asleep tonight?
今夜はどうやって眠ろうか?

How will I rest my head?
どうやって頭を休めようか?


[Chorus]
And that sin, I don't want to go
それは罪  私は行きたくない

To the seals of war through shame
水の壁の向こうに封印されている恥

And there's a ghost on the horizon
亡霊が地平線に立っている

When I go to bed
私がベッドから起き上がると


[Verse 2]
Oh I'm scared of that middle place
怖いの 中間の場所にいることが

Between light and nowhere
光とどことも知れぬ場所の間

I don't want to be the one
そんな人間になりたくない

Left in there, left in there
そこに一人取り残されたような


[Pre-Chorus]
There's a man on the horizon
水平線に男が立っている

Wish that I'd go to bed
ベッドから起き上がれたらいいなって思うよ

And if I fall to his feet tonight
もし今夜 彼の足元に倒れたら

Will allow rest my head
頭を休めよう


[Chorus]
And godsend
思いがけない幸運だけど

I don't want to go to the seal's watershed
隠された分水嶺には行きたくない

And there's a ghost on the horizon
亡霊が地平線に立っている

When I go to bed
私がベッドから起き上がると


godsend : 天恵、思いがけない幸運
watershed : 分水嶺、転機