【和訳】Avicii - Shame on Me (Ft. Audra Mae & Sterling Fox)










 「Shame on Me」は、「True」の7番目に収録されている、不健全な関係を壊してしまった2人の恋人について語っているジャズなエレクトロトラックです。







Ok? Number 7
いいか? 7曲目だ


[Hook]
Shame on me for loving you
お前を好きになったのが俺の過ちだよ

You can't deny that you've been untrue
お前は自分が不誠実だってのを否定できないだろ

You lie so sweet but you love me deep
甘い嘘をささやいてきたけど 深く愛していた

Putting out fire with your gasoline
お前のガソリンに火をつけるよ


[Verse 1]
After five times, I was born again
5回目を超えたころ 俺は生まれ変わった

You can go to hell with your fucked-up friends
お前も友人と一緒に地獄に行ったらいい

You crazy little bitch in the first degree
お前は本当に最悪な奴だよ

Shame on you for loving me
俺を愛したのがお前の過ちだよ


[Chorus]
(Oh! My! My!) That's what I get for loving you!
おいおい! それがお前を愛して学んだことさ

(Lie! Lie! Lie!) No, I can't live without you!
嘘じゃないか! お前なしじゃ生きられないよ!

(Why? Why? Why?) And all those things you put me through!
どうして! お前が俺に課したあらゆることさ

(Right? Right? Right?) So, I get my kicks without you!
本当なの? だからお前なしで俺は楽しむぜ!


[×2]
[Verse in Robo-Talk]
That's what I get for loving you
それがお前を愛して学んだことさ

I could not live without you
お前なしでも生きていける


[Hook Variation]
Shame on me for loving you
あなたを好きになったのが私の過ちよ

But you can't deny that you've been untrue
あなたは自分が不誠実だってのを否定できないでしょ

You lie so sweet but you love me deep
甘い嘘をささやいてきたけど 深く愛していた

Putting out fire with your gasoline
あなたのガソリンに火をつけるよ


[Verse 1 Variation]
After five times, I was born again
5回目を超えたころ 私は生まれ変わったの

I'mma raise hell to the bitter end
最後に向けて大騒ぎするわ

I'm a crazy little bitch in the first degree
私はとんでもない奴なの

Shame on you for loving me
私を好きになったのがあなたの過ちよ


[Chorus]
(Oh! My! My!) That's what I get for loving you!
おいおい! それがお前を愛して学んだことさ

(Lie! Lie! Lie!) No, I can't live without you!
嘘じゃないか! お前なしじゃ生きられないよ!

(Why? Why? Why?) And all those things you put me through!
どうして! お前が俺に課したあらゆることさ

(Right? Right? Right?) So, I get my kicks without you!
本当なの? だからお前なしで俺は楽しむぜ!


[Robo-Talk Solo]
But I would leave when you would not
だけどお前が出ていかなくても 俺は行くぜ

It'll end with you, with you
それでお前とは終わりだ


[Robo-Talk Outro]
That's what I get for loving you
それがお前を愛して学んだことさ

untrue : 忠実でない
raise hell : 大騒ぎする