【和訳】Bohnes - Zombie Love











 「Zombie Love」もそうですが、この曲が収録されているアルバム「206: Act I」はゾンビや死神といったような「死」をテーマにしています。Bohnes の死生観というよりは失恋や関係の終わりを比喩しているのだと考えられます。







Eyes locked at my funeral
俺の葬儀に みんなはくぎ付け

And the way you brought me back
君が俺を生き返らせたのは

Is some voodoo or a miracle
ブードゥーか奇跡か

Deeper than spiritual
スピリチュアルよりも深い

Yeah, I'm just being honest
俺は正直なだけ

Not trying to get lyrical
叙情的になろうとはしてないけど


Chalkin' up silhouette on these black sheets
黒いシートに シルエットが描かれる

It's becoming an obsession,
固執してしまっているんだ

Yeah we're on repeat
俺たちは繰り返す

Blows my mind and I can't believe
驚いたよ 信じられない

But the way you brought me back
だけど君が俺を生き返らせたのは

Is some voodoo or a miracle
ブードゥーか奇跡か


[×2]
Coming from above
上からやってくる

Pulled me out the mud
俺を泥の中から引っ張り上げた

When you get on me, love
君が俺とセックスするとき

It's a like zombie love
それはゾンビのような愛

I've been living six feet down
6フィート地下に住んでいる

Baby I'm alive right now
俺は今まさに生きているんだ


Knock, knock, yeah hello it's me
コンコン やあ こんにちは 俺だよ

I've been resurrected
俺は復活した

You've been needing the company
君は仲間を必要としていたんだろ

Bang, bang, I was history
バンバン 俺は歴史なんだ

But the way you brought me back
だけど君が俺を生き返らせたのは

Is a god-forsaken mystery
忘れ去られた神秘だ


Chalkin' up silhouette on these black sheets
黒いシートに シルエットが描かれる

It's becoming an obsession,
固執してしまっているんだ

Yeah we're on repeat
俺たちは繰り返す

Blows my mind and I can't believe
驚いたよ 信じられない

But the way you brought me back
だけど君が俺を生き返らせたのは

Is a motherfuckin' mystery
とんでもない神秘だよ


[×2]
Coming from above
上からやってくる

Pulled me out the mud
俺を泥の中から引っ張り上げた

When you get on me, love
君が俺とセックスするとき

It's a like zombie love
それはゾンビのような愛

I've been living six feet down
6フィート地下に住んでいる

Baby I'm alive right now
俺は今まさに生きているんだ

[×2]
I've got demons, demons
俺は悪魔を飼っている

And I've got to feed them, feed them
奴らに餌を与えている

Can't you hear 'em screamin', screamin'?
奴らの叫び声が聞こえないか?

Don't think we're ever leavin', leavin'
俺たちが離れることはないと思ってはダメだよ


[×2]
Coming from above
上からやってくる

Pulled me out the mud
俺を泥の中から引っ張り上げた

When you get on me, love
君が俺とセックスするとき

It's a like zombie love
それはゾンビのような愛

I've been living six feet down
6フィート地下に住んでいる

Baby I'm alive right now
俺は今まさに生きているんだ



chalk up : 記録する
god-forsaken : 神に見捨てられた、わびしい