【和訳】Avicii − Pure Grinding












 この曲でボーカルを担当しているのは One Direction の曲製作にも携わったことのある Kristoffer Fogelmark と R&B歌手の Earl St. Clair です。






[Chorus: Kristoffer Fogelmark]
Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Monday-Friday mornin'
月曜日から金曜日の朝

Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Cause I can't get enough
まだ十分じゃないから

Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Monday-Friday mornin'
月曜日から金曜日の朝

Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Cause I can't get enough
まだ十分じゃないから

I can't get enough[×2]
まだ足りないよ


[×2]
[Chorus: Kristoffer Fogelmark]
Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Monday-Friday mornin'
月曜日から金曜日の朝

Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Cause I can't get enough
まだ十分じゃないから


[Chorus: Kristoffer Fogelmark]
Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Monday-Friday mornin'
月曜日から金曜日の朝

Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Cause I can't get enough
まだ十分じゃないから

Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Monday-Friday mornin'
月曜日から金曜日の朝

Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Cause I can't get enough
まだ十分じゃないから

I can't get, I can't get, I can't get enough
まだ十分じゃない

I can't get enough[×4]
まだ足りない


[Verse 1: Earl St. Clair]
Started out with nothing and I still got most of that
何もないところから始めて まだ何も手に入れていない

The world ain't give me much, I'm positive that's a fact
世界は俺になにもくれない  それは事実だね

Everybody said be cool, you be payin' your dues
みんなに冷静になれって言われたけど 下積み中なんだ

Make a long story short, I got nothin' to lose
つまり俺には失うものは何もないってこと


[×2]
[Pre-Chorus: Earl Clair]
When I get it, I ain't ever goin' back again[×2]
手に入れたら もう二度と戻らない

100 percent, yeah, pure grindin'
100%の力で 夢中でやるんだ


[×2]
[Chorus: Kristoffer Fogelmark]
Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Monday-Friday mornin'
月曜日から金曜日の朝

Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Cause I can't get enough
まだ十分じゃないから


[Verse 2: Earl St. Clair]
Try to make a dollar out of 15 cents
15セントを1ドルにしようとした

But I ain't understand how the money was spent
だけどどうやって金を使えばいいのか分からない

My mama told me, "Boy you ain't got no sense
ママは俺に言った「アンタにはセンスがないのよ

If we put it all together can we pay this rent?"
もしうまくできたら 家賃を払えるのかい?」

I've been some places
いろんな場所に行ったよ

Places I never should've been
本来なら行かないような場所にも

I caught some changes
俺も色々変わったよ

Changes that made me who I am
その変化が俺を作ったんだ


[×2]
[Pre-Chorus: Earl St. Clair]
When I get it, I ain't ever goin' back again[×2]
手に入れたら もう二度と戻らない

100 percent, yeah, pure grindin'
100%の力で 夢中でやるんだ


[×4]
[Chorus: Kristoffer Fogelmark]
Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Monday-Friday mornin'
月曜日から金曜日の朝

Working my money ‘til I get gold
俺の金を使う 黄金を手に入れるまで

Cause I can't get enough
まだ十分じゃないから



pay your dues : 下積み中
make a long story short : 要するに
grind : 精を出す