【和訳】Juice WRLD – Lean Wit Me










 「Lean Wit Me」は、Juice WRLD の薬物の使用とそれが彼の人生に及ぼしている結果との自認の闘いを中心に展開されています。 彼は薬物が害をもたらすことを知っていますが、彼は依存を断ち切ることができません。






[Intro]
Drugs got me sweatin',
ドラッグは俺に汗を掻かせる

But the room gettin' colder
でも部屋はどんどん寒くなってくる

Lookin' at the devil
悪魔を眺めている

And the angel on my shoulder
天使が肩に乗っている

Will I die tonight?
俺は今夜死ぬのか?

I don't know, is it over?
分からない 終わりなのか?

Lookin' for my next high,
次のステージを見ている

I'm lookin' for closure
俺は終末を眺めている


[×2]
[Chorus]
Lean with me, pop with me
リーンを飲む ピルを飲む

Get high with me if you rock with me
君が俺の心を揺さぶるなら ハイになるよ

Smoke with me, drink with me
ハッパを吸って 酒を飲む

Fucked up liver with some bad kidneys
肝臓も腎臓も もう滅茶苦茶だ


[Verse 1]
Told her if I die I'ma die young
彼女に言った もし死ぬなら若くして死ぬよ

Every day I've been gettin' fucked up
毎日 俺は滅茶苦茶だった

Finally know the difference between love and drugs
ようやくわかったよ 愛とドラッグの違いが

Shawty tell me I should really sober up
女の子は俺に 酔いを覚ますべきだって言う

This shit ain't fiction, it's too real, too real
これはフィクションじゃなくて 現実なんだ

Fuck one dose, I need two pills, two pills
1回じゃだめだ 2つ飲まないと

I'm lookin' for trouble so I know I'm gonna find it
ずっと問題を探している だから見つかりそうになると分かるんだ

Ring, ring, plug hit my phone, perfect timin'
リンリン 電話が来た 完璧なタイミングだ

I know I'm not right
正しくないのは分かっている

But I'm not wrong, no, I'm not wrong
でも俺は間違っていない 俺は間違っていない

Girl, you hate it when I'm too high
俺がハイになると 君は嫌がる

But that's where I belong, where I belong
でもそこが俺のいる場所 俺のいる場所だよ


[×2]
[Chorus]
Lean with me, pop with me
リーンを飲む ピルを飲む

Get high with me if you rock with me
君が俺の心を揺さぶるなら ハイになるよ

Smoke with me, drink with me
ハッパを吸って 酒を飲む

Fucked up liver with some bad kidneys
肝臓も腎臓も もう滅茶苦茶だ


[Verse 2]
Eyes red, no Visine
真っ赤な目 バイシンはしていない

Crashed the Mustang, no Saleen
マスタングを壊した サリーンじゃない

Yeah, I love beans, yeah, I love lean
ビーンズが好きだ リーンが好きだ

I laugh when they ask if my piss clean
奴らが俺の小便がキレイか尋ねているときは笑ってしまう
(薬物検査のこと)

Huh, smoke with me, huh, pop with me, huh
ああ ハッパを吸う 薬を飲む

Ayy, Gucci store, come and shop with me
グッチストアに 俺と行こうよ

If I overdose, bae, are you gon' drop with me?
もし俺がオーバードーズになったら 一緒に落ちてくれるか?

I don't even wanna think about that right now
今でもそれについては考えたくないよ

Let's get too high, reach a new height
ハイになろう 新しい高さに到達する

Take the shrooms and the pills at the same time
キノコと薬を一緒に摂る

Went to Hollywood thrills from the street life
ストリートライフから ハリウッドまでやってきた

Took too many drugs, now I don't feel right
ドラッグをやりすぎた 今は気分悪いよ


[×2]
[Chorus]
Lean with me, pop with me
リーンを飲む ピルを飲む

Get high with me if you rock with me
君が俺の心を揺さぶるなら ハイになるよ

Smoke with me, drink with me
ハッパを吸って 酒を飲む

Fucked up liver with some bad kidneys
肝臓も腎臓も もう滅茶苦茶だ


liver : 肝臓
kidney : 腎臓
dose : 一回分の服用量
Visine : 目薬
Mustang : フォードモーターが製造販売している車
Saleen : アメリカの自動車製造メーカー
beans : 複合鎮静剤、MDMA