【和訳】​nothing,nowhere. – Bedhead









 うつ病の患者はしばし睡眠不足や、眠っても疲れがとれないといった睡眠障害を抱えています。nothing,nowhere. も睡眠障害を抱えており、一日中寝ていたのにも関わらず、彼は疲れ切っています。






[Verse 1]
And my skin's still soft after 22 years
俺の肌は22歳を超えてもまだすべすべ

Carry me, carry me, carry me
俺を運んでくれ

And I feel no shame when I sleep all day
一日中寝ていても恥ずかしいとは思わない
 
Let me be, let me be, let me be
ほっといてくれ

And I don't expect you to expect anything of me
君が俺に何か期待しているとは思っていないよ

Accusing me, accusing me, accusing me
俺を責めてくれ

Linen lines my body,
リネンが俺の身体を飾る

Your lashes are laced shut
君のまつげは刺繍されて 目は閉じている

You'll never see, never see, never see
君は何も見えない


[Chorus]
I saw you at the gas station
ガソリンスタンドで君に会った

You asked me how I’d been
君は尋ねる どうしてたのって

You made fun of my bedhead
君は俺の寝ぐせ頭をからかった

But I was too tired to laugh,
でも俺は笑うのにも疲れていたんだ

So I just smiled instead
だから代わりにただ微笑んだんだ


[Verse 2]
Knew you could see the pain
君は痛みを目の当たりにした

In the way that I held my face
俺が自分の顔を隠したときに

And the trees called my name
木々が俺の名前を呼んでいる

I slept on the earth
俺は地球の上で眠っていて

And I thought about that day
その日のことについて考えていた


[Chorus]
I saw you at the gas station
ガソリンスタンドで君に会った

You asked me how I’d been
君は尋ねる どうしてたのって

You made fun of my bedhead
君は俺の寝ぐせ頭をからかった

But I was too tired to laugh,
でも俺は笑うのにも疲れていたんだ

So I just smiled instead
だから代わりにただ微笑んだんだ


make fun of : からかう
bedhead : 寝ぐせのついた頭