【和訳】​nothing,nowhere. – Cement









 SoundCloud Rap と Vaporwave を嗜む10代の男は一般的に Sad Boy と呼ばれています。彼らはアリゾナアイスティーを飲み、モノトーンで着飾り、日本のレタリングを好んでいます。彼らは本当に悲しんでいるわけではなく、悲しんでいる自分に酔っていることが多いと言われています。






[Verse 1]
I can see the tides in your eyes
君の目には君の歴史が見えるよ

And the windowsill is a gate
窓の桟は入り口だ

To a world now foreign and faded
退屈な異国の世界への

So rearrange and realize and feed me,
だから並び替えて 理解させて 食べさせてくれ

Feed me your lies, your lies
君の嘘を食べさせてくれ


[×2]
[Chorus]
You can blame the winds for all of your sins
君は自分の罪を風のせいにしていいんだ

And swear that you’re heaven sent
誓うよ 君は願ってもいない存在だ

You can tell your friends
君は友達に言ってもいいんだ

How I swear in my songs
曲の中で俺がどうやって誓ったかを

I know what I fucking said, yeah
俺が言ったことは理解しているさ


[Verse 2]
Used to have my fav’s saved, Motorola Razr
俺のお気に入りを保存するのに使用していた モトローラーレーザー
 
Taking Back Sunday, rolling with some skaters
日曜日に戻って スケート仲間と一緒に滑っていたい

Getting D’s and F’s cause I was hanging with my GF
いちゃついてばかりだった だって彼女に依存していたから

We haven’t hugged yet but I’m sure we will later
まだ抱き合っていないけど いずれするつもりだ

Always been a sadboy, no disrespect to Lean
いつも悲しんでいる リーンをリスペクトしているよ

But I can still sing every word off of "Where You Want to Be"
でも俺はまだ「Where You Want to Be」を歌えるんだ

Now a little older and my heart's a little colder
今俺は少し年老いて 心が冷たくなっていく

Got these Klonopin hid in my car cup holder
手に入れたクロノピンを車のカップホルダーに隠す
(薬物乱用の比喩、彼はおそらくクロノピンを不法に入手している)


[Bridge]
But you don’t understand
でも君は理解していない

You don’t know me like that, no
君は俺のことを知らない

You don’t know me like that
俺のことを知らない

You don’t really know me like that, no
君は本当に俺のことを知らない

You don’t know me like that
俺のことを知らない

You don’t really know me like that, oh no
君は本当に俺のことを知らない

You don't know me like that
俺のことを知らない

You don’t really know me like that, no
君は本当に俺のことを知らない


[×2]
[Chorus]
You can blame the winds for all of your sins
君は自分の罪を風のせいにしていいんだ

And swear that you’re heaven sent
誓うよ 君は願ってもいない存在だ

You can tell your friends
君は友達に言ってもいいんだ

How I swear in my songs
曲の中で俺がどうやって誓ったかを

I know what I fucking said, yeah
俺が言ったことは理解しているさ


D’s and F’s = Flirty Dirty : 異性と近しいコミュニケーションをとることができるが裏切ったり悪態ついたりすることができないさま
GF = girlfriend
Lean = Yung Lean : SBE Crew のリーダーであるスウェーデンのラッパー
Where You Want to Be : エモパンクバンド Taking Back Sunday の代表曲
Klonopin : パニック障害を治療するために使用される薬剤