【和訳】​nothing,nowhere. – Lay Me in the Reservoir









 「Lay Me in the Reservoir」の[Intro]と[Bridge]、[Outro]には90年代のドキュメンタリー「Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills」からサンプリングされています。それは3人男児を殺害したとして有罪判決を受けた3人の少年「West Memphis Three」がテーマになっています。この3人は普段からオカルト崇拝者として地域住民から疎まれており、えん罪に仕立て上げられたのではないかというという声もあります。






[Intro]
"Looking at young people involved in the occult,
オカルトに巻き込まれている若者を見てみよう

Do you see any particular type of dress?"
何か特徴的な見た目とかあったかね?

"I have personally observed people wearing black fingernails,
私は黒い爪を身に着けた人々を観察していたんだ

Having their hair painted black,
髪も真っ黒に染めて

Wearing black t-shirts.
黒いTシャツを着ていた

Sometimes they will tattoo themselves."
時には自分自身にタトゥーを入れるかもしれない

"Do you have an opinion
何か意見はあるかい

As to whether or not there are occult overtones
オカルトに含蓄があろうとなかろうと

Or elements of occult involvement in these particular markers?"
特定の目印をオカルトの要素に結び付けているということに対して


[Verse 1]
Sleeping in on Saturdays
土曜日に寝ている

I hang my head, I'm full of hate
俺は項垂れて 嫌悪感でいっぱいだった

And you can die in many ways
君はいろんな方法で死ぬことができるね

So lay me on the interstate
俺を州の堺に寝かせてくれ

Told you once, I'll say again
一度君に言ったことを もう一度言うよ

My body's burned, I’m shivering
俺の身体が燃えた 震えているよ

Won't make amends, don’t need a friend
償うつもりはないよ 友人も必要ない

My blood is black, I’m fucking spent
俺の血は真っ黒だ 俺は無駄な時間を過ごしていた


[Bridge]
"Usually the younger the individual the more pure it is,
一般的に 若い人ほど純粋で

The more powerful, the more force it has.
強力であるほど 力強くなる
 
A lot of times they will take blood and store it
彼らは何度も血を吸い取り保管するんだ

For other services and other use."
他の用途に使うために


[Verse 2]
I fell away, please stay away
俺はもうやせ衰えたから 離れてくれ

It’s all in my head, can’t leave my bed
頭の中はいっぱいなんだ ベッドから離れられない

I'm sleeping all day, wasting away
一日中寝ている  やせ衰えていく

So throw me in the reservoir
だから俺を貯蔵庫に投げ込んでくれ


[Outro]
"How were you accepted into involvement
君はどうやってその関与を受け入れたんだ

At Columbian Pacific universities?"
コロンビアパシフィック大学で

"I had to fill out surveys of papers
私はすべての論文を調査しないといけなかったんだ

Including all my education and background experience."
私の教育とバックグラウンドの経験を含むすべての論文をね


interstate : 州間(の高速道路)
make amends : おわびをする
wasting away : 病気により器官が小さくなっていくこと
reservoir : タンク、ため池