【和訳】XXXTENTACION - One Minute (feat. Kanye West)










 「One Minute」は XXXTENTACION と Kanye West のコラボレーションです。Kanye は、憎しみ、羨望、受け入れ、死、罪悪感など、関連性の高い話題の多さを論じ、X は自身の死を待ち望んでいます。






[Verse: Kanye West]
So much hate at the top, it's a lonely place
トップってのはとても嫌われていて 孤独な場所だ

When you find out the opps ain't the only snakes
君が敵を見つける時 それは意地悪な奴ばかりじゃないはずさ

And your spouse only know what you don't erase
配偶者は君が消さないものだけしか知らない

The world only know you by your worst mistakes
世界は君の過ちだけしか知らない

So spaz on they ass, that's the only way
だから奴らにキレるんだ それしか方法はない

Smash on the gas down, stoney, ayy
マリファナにやられたんだ ヤク中だよ
(gasはマリファナ stoney はマリファナに影響を受けた人間)

Crash and come back with a swollen face
衝突して 腫れた顔で戻ってくる

And when I'm on my way, X hold the gate
俺が一人のときは Xよ 天国の門を開けておくんだ

Terrorize shit, we don’t negotiate
威嚇する 俺たちは交渉していない

If you bitch-made, we don't associate
もし君が女々しくなかったら 俺たちが連帯することはなかった

Show up at your birthday if you owe me cake
君の誕生部を教えてくれ 俺にケーキを借りているなら

With a black mask, that's how we exfoliate
黒いマスクをつけて それが不純物を除去する方法だ
(black mask は顔の不純物を除去する化粧品のこと
さらにKanye がYeezusツアーで身に着けていたBlack Skin Headのことも指している
このマスクは奴隷制を象徴している)

So pardon my way, my heart's in the way
だから俺のやり方を許してくれ 俺の心が道を塞ぐ

I follow my thoughts, ain't no logic in 'Ye
俺は自分の思考に従う 論理なんてない

Said that's all I'ma say, if he caught him a case
俺が言うのはそれだけだ もし彼が捕まって

Then send him to jail, like a dog in a cage
檻に入れられている犬にように牢屋に送られたなら

I ain't feeling the age, no rottin' away
俺は歳なんて感じない 腐らないさ

Your dolphins are dazed, you calling away
君のイルカは目が眩んでいる  君は席を外させた

'Cause coffins is laid under a tombstone
だって棺は墓石の下に置かれているから

'Cause even when you die, they still throwing rocks at your grave
だって君が死んだときでさえ 奴らは君の墓に石を投げているから

So follow the wave, can't swallow the hate
だから波に従って 憎しみを飲み込むことはできない

My mind trumps anything that a scholar could say
俺の気持ちは 学者が言うことよりも優先されるんだ

Don't know how to behave, we rage out of the raves
振舞い方が分からない  俺たちはこの熱狂に怒っているんだ

Dislocate an arm, just pop it in place
腕を脱臼して ここから出ていく

'Cause the damned, they ain't it
だってそんなことしても奴らは気にしないから

All the pain and anguish
あらゆる苦痛と苦悩が

Turned me into a man
俺を一人に人間へと変えた

So I ain't complainin'
だから文句は言わない

Now these things is changin'
今 色んな事が変わりつつある

No more lames is hanging
ダサい奴がぶら下がることはもうない

No more fame in famous
有名人が名声を獲得することはもうない

Ain't no shame in shaming
恥をかかせることはもうない

She wanna give you the cookie, you Famous Amos
彼女は君にクッキーをあげたい 君はフェイマスエイモスだ
(cookie は女性器の意味もある
Famous Amos はLAを拠点にしているクッキー会社)

She gave you the pussy, but you ain't pay for the anus
彼女は君にアソコを捧げた でも君はアヌスは許してくれないよね

Now your name is tainted, by the claims they paintin'
今 君の名前は奴らの思い描く主張によって汚されていく

The defendant is guilty, no one blames the plaintiff
被告人は有罪であり 誰も原告を責めない

Gotta say it in Layman’s terms, while you wait on arraignments
分かりやすく言わないといけないんだ  君が裁判所で待っている間

'Cause if the jury say you did it, the payment is heinous
だってもし陪審員が君のしたことを言ったら 罪は重くなるから

Give me one minute, my lady just fainted
俺に少し時間をくれ 俺の妻は気絶した

My babies is crying, you understand what I'm sayin'?
俺の赤子は泣いている 俺の言っていることが君にわかるか?


[×4]
[Chorus: XXXTENTACION]
One minute, one minute, gone
一分  一分 と過ぎていく

One minute, and the next one's mine
一分 その次は俺の番だ


[Interlude: XXXTENTACION]
Black man, black man
黒い男

Fake eyes, black man[×3]
まやかしの目 黒い男

Fake, I want more!
偽物だ もっとほしい

Fake eyes, fuck man
まやかしの目 クソが


[Chorus: XXXTENTACION]
One minute, one minute, gone
一分  一分 と過ぎていく

One minute, and the next one's mine
一分 その次は俺の番だ

One minute, one minute, gone
一分  一分 と過ぎていく

One minute, and the next one's mine
一分 その次は俺の番だ

One minute, one minute, gone
一分  一分 と過ぎていく

One minute, and then the next one's mine
一分 その次は俺の番だ

One minute, one minute, gone
一分  一分 と過ぎていく

One minute and the next one's—
一分 その次は

swollen : 腫れた
exfoliate : 角質をとる
tombstone : 墓石
dislocate : 脱臼
defendant : 被告
plaintiff : 原告
in Layman’s terms : 平たく言えば、分かりやすく言えば